Pabia rozstała się z Pierrem Cardinem

Zawadzka Renata
opublikowano: 02-03-1999, 00:00

Pabia rozstała się z Pierrem Cardinem

Pokaz kolekcji krajowego lidera w damskiej klasyce odzieżowej stał się okazją do ogłoszenia dwu znaczących dla firmy wydarzeń. Pabia rozwiązała umowę z Pierrem Cardinem na rzecz współpracy z dwoma nowymi partnerami. Zamierza też lansować własną markę, m.in. w ścisłej współpracy z Galeriami Centrum.

Specjalną okazją do spotkania w warszawskim hotelu Sheraton stał się przełom w stosunkach partnerskich pomiędzy DTC i Pabią. W otwartych od marca, zmodernizowanych domach towarowych, o nowej nazwie Galerie Centrum w Gdańsku, Krakowie, Lublinie, Szczecinie, Warszawie i Wrocławiu, kolekcje Pabii będą sprzedawane w specjalnych butikach, wydzielonych z ogólnej powierzchni handlowej. To jeden ze sposobów na lansowanie własnej marki. Szczególny związek pomiędzy obu firmami podkreśla fakt oznaczenia odzieży metkami: „Pabia dla Galerii Centrum”

— Należy się cieszyć, że coś się ruszyło w modzie polskiej. To, co pokazała Pabia to dobra, staranna moda. Sam pokaz został też bardzo dobrze przygotowany. Nie wystarczy jednak promocja samej marki. W modzie decydujący głos mają nie firmy, ale projektanci. Pabia, ma kilku i powinna ich lansować — komentuje wydarzenie Aleksander Gudzowaty, prezes Bartimpexu.

Z jego opinią tylko częściowo zgadza się Lothar Radomski, prezes Pabii. Jego zdaniem, firma musi działać jednocześnie w obu kierunkach.

— Będziemy lansować własnych kreatorów i własne propozycje. Zrezygnowaliśmy z PierreŐa Cardina, bowiem styl lansowany przez ten dom mody stracił na atrakcyjności. W najbliższym czasie zostaną sfinalizowane umowy z dwiema wielkimi firmami o światowej renomie. Choć na razie ich nazwy zachowujemy w tajemnicy, nawiązanie współpracy jest już pewne. To stawia przed nami kolejne zadania i stwarza nowe szanse dla firmy. Zamierzamy osiągnąć pozycję lidera nie tylko w Polsce, ale i w Europie — zapowiada prezes Pabii.

Pabia przeobrażona w 1997 r. w spółkę akcyjną być może już za rok zadebiutuje na GPW. W najbliższym czasie planuje zwiększenie eksportu do UE. Obroty z tego tytułu, zgodnie z zamierzeniami zarządu, mają osiągnąć 25 proc. całości przychodów przedsiębiorstwa.

— Mimo kryzysu jesteśmy zainteresowani eksportowaniem własnych kolekcji także na rynek wschodni. Tam zawsze cieszyły się dużym popytem. Pokryzysowa luka stwarza szansę powodzenia przyjętej przez nas strategii — zapewnia Lothar Radomski.

ELEGANCKA KLASYKA: Kolekcje Pabii, utrzymane w eleganckich barwach, dobrze uszyte, z doskonałych materiałów, zasługują na miano klasyki damskiej mody na europejskim poziomie.

SENTYMENTY: Przyszedłem tu, kierując się sentymentem dla agencji Moda Forte. To wspólnie z nimi organizowałem olbrzymią rewię mody na Syberii, z udziałem 40 modelek. Pokaz kolekcji Pabii dowodzi, że ówczesny reżyser, a dzisiejszy szef agencji jest nadal znakomity i niezwykle staranny — mówi Aleksander Gudzowaty, szef Bartimpexu.

MOCNA TRAMPOLINA: Ostanie dwa lata były czasem kryzysu w naszej branży. Wykorzystaliśmy je dla umocnienia naszej pozycji na rynku krajowym i przetarcia dróg na Zachód. To dobry punkt startu dla nowej strategii firmy — mówi Lothar Radomski (na fotografii w towarzystwie Danuty Macha).

KOMPLEKSOWA OFERTA: Pracujemy głównie dla firm odzieżowych, takich jak Pabia, Kurów, Pavo, Magnum Maloa, Victory. Organizujemy nie tylko pokazy mody, ale przygotowujemy wszystko, od wizytówek po projekty kampanii reklamowych. Od trzech tygodni mamy biuro w Warszawie. Można powiedzieć, że się rozwijamy, ale syberyjski debiut wspominamy nadal z sentymentem — opowiada Jacek Kłak, szef Agencji Moda Forte z Łodzi, organizator pokazu.

DOBRY POKAZ: Na widza oddziałuje wszystko: barwy, muzyka, uroda modelek. To był bardzo profesjonalnie przygotowany pokaz dobrej, klasycznej damskiej mody. Pozostawia w pamięci przekonanie, że elegancką kobietę można ubrać w Pabii od stóp do głów — komentuje January Miensak, właściciel firmy Canexpol.

UNIWERSALNA OFERTA: W nowych kolekcjach Pabii nie było niczego, co by się mogło nie podobać. Do kobiet w każdym wieku przemawia prostota, szlachetność formy i kolekcja tak skonstruowana, że z kilku elementów można skompletować wiele ubiorów na różne okazje — podkreśla Aleksandra Kujawska, wiceprezes NFSB.

Renata Zawadzka

fot. Borys Skrzyński

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zawadzka Renata

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Pabia rozstała się z Pierrem Cardinem