Czytasz dzięki

Pandemia podgryza marketing

opublikowano: 27-08-2020, 22:00

Rezygnując z reklamy, firma oszczędza. Ale czy na pewno?

Gospodarka to system naczyń połączonych. Gdy coś złego dzieje się w jednej branży, natychmiast zaczynają cierpieć kolejne. Przykład: COVID-19 uderzył najmocniej w lotnictwo pasażerskie, turystykę, gastronomię, motoryzację i usługi czasu wolnego (np. kina i kluby fitness). W dobrych czasach z sektorów tych pochodziła większość zleceń reklamowych, a w kryzysie są one ograniczone do minimum. Efekt: w krótkim czasie także marketing, reklama i PR znalazły się w opałach.

— Im gorzej z gospodarką, tym większe problemy branży reklamowej. Działania marketingowe stały się dla wielu przedsiębiorców luksusem niemieszczącym się w zoptymalizowanym przez pandemię budżecie przedsiębiorstwa. To podejście zrozumiałe, ale na dłuższą metę nie wróży sukcesu — mówi Hanna Gehrke-Gut, właścicielka agencji GutPR.

Rezygnacja z reklam jest jej zdaniem oszczędnością pozorną.Firm po prostu nie stać na nieobecność w mediach i sferze publicznej. Marketing trzeba traktować w kategoriach inwestycji. Zasadna jest natomiast zmiana strategii komunikacji z rynkiem.

— Jeśli pandemia wstrzymała sprzedaż, to przecież nie na zawsze. Warto nadal się pokazywać i trafiać do świadomości odbiorców, choć może inaczej niż wcześniej. Materiały sprzedażowe można wzbogacić o treści edukacyjne — wskazuje Hanna Gehrke-Gut.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane