Pandemia utrudnia ekspansję APS Energii

opublikowano: 07-04-2020, 17:14
aktualizacja: 07-04-2020, 17:14

Spółka zwiększa zyski, planuje inwestycje i wypłatę dywidendy. Po wygaśnięciu pandemii planuje zagraniczne inwestycje.

10,6 mln zł – tyle w 2019 r. wyniósł zysk netto podwarszawskiej grupy APS Energia, działającej na rynkach energetycznym i transportowym. Kierujący nią Piotr Szewczyk informuje, że mimo prognoz dotyczących pogarszania się sytuacji gospodarczej z powodu epidemii COVID-19 akcjonariusze otrzymają 1,4 mln zł dywidendy. Podkreśla również, że wynik byłyby lepszy, gdyby nie utworzone przez spółkę rezerwy na należności od kontrahentów. Ich część może być jednak wkrótce rozwiązana i pozytywnie wpłynąć na tegoroczne wyniki.

Dostawy w Europie:
Dostawy w Europie:
Piotr Szewczyk, prezes APS Energii, twierdzi, że mimo epidemii zakłady grupy produkują bez większych zakłóceń. Nawet części i podzespoły zamawiane we Włoszech są dostarczane na bieżąco. Polska grupa nie korzysta z podzespołów chińskich, z których przywozem były problemy.
fot. WM, Puls Biznesu

APS Energia planuje także inwestować i rozwijać działalność.

- Pracujemy dla sektorów strategicznych dla gospodarki – energetyki, dostaw ropy i gazu oraz kolei. Nasi klienci nie mogą zawiesić działalności, dlatego my także pracujemy i dostarczamy nasze produkty – mówi Piotr Szewczyk.

Według niego na polskim rynku dynamicznie rosną zwłaszcza zamówienia od instalujących urządzenia APS Energii  producentów pociągów, jednak 63 proc. przychodów grupy, które w 2019 r. sięgnęły prawie 135 mln zł, pochodzi z rynków zagranicznych. 

Większość dostaw jest realizowana zgodnie z planem. Bez większych zakłóceń pracuje również spółka w Rosji, czyli obiekt produkcyjno-biurowy w Jekaterynburgu, który giełdowa grupa kupiła w lutym 2020 r.

APS Energia planuje także ekspansję na nowe rynki.

- Zamierzamy otworzyć hub – centrum produkcyjno-dystrybucyjne w Egipcie, z którego będą zaopatrywane kraje arabskie. Podobny planujemy uruchomić w Stanach Zjednoczonych – dodaje Piotr Szewczyk.

Realizację tych inwestycji utrudniają problemy związane z pandemią, ale ma nadzieję, że będą one realizowane jeszcze w tym roku. 

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane