Czytasz dzięki

Pańskie oko Globalworthu

opublikowano: 08-06-2020, 22:00

Spółka inwestująca w nieruchomości w Europie Środkowej przejęła zarząd nad kolejnymi swoimi biurowcami w Polsce.

Centrum Biurowe Lubicz w Krakowie oraz warszawskie inwestycje Bliski Centrum, Philips House, Nordic Park i Batory Building I to kolejnych pięć biurowców należących do Globalworthu, które od początku czerwca będą zarządzane przez właściciela.

— Model zarządzania właścicielskiego to jeden z najważniejszych elementów strategii Globalworthu. Pozwala nam na bliższy kontakt z najemcami, którzy czerpią korzyści z tego, że jesteśmy nie tylko właścicielem budynków, ale też dobrym gospodarzem. Dlatego też systematycznie zwiększamy udział nieruchomości zarządzanych przez nasz zespół — mówi Maciej Kamiński, dyrektor ds. property & facility management w Globalworth Poland.

Obecnie w polskim portfelu Globalworthu znajduje się blisko 600 tys. m kw. powierzchni biurowej i mix-used, z czego już wcześniej w zarządzaniu właścicielskim znajdowało się 70 proc. Od czerwca udział wzrósł do prawie 80 proc. Firma planuje systematycznie zwiększać udział nieruchomości zarządzanych przez własnych specjalistów. Model właścicielski realizują w Polsce również tacy inwestorzy jak CPI czy Apollo-Rida, jednak należy on do rzadkości.

— Przejście na model właścicielski to przede wszystkim konieczność posiadania własnej wykwalifikowanej kadry, co wymaga wygrania rywalizacji o kompetentnych pracowników z firmami, które od wielu lat świadczą takie usługi i mają ugruntowaną pozycję na rynku — mówi Dawid Demianiuk, radca prawny i partner w kancelarii Penteris.

Jego zdaniem, jeśli już firma dysponuje własnymi specjalistami, przyjęcie modelu właścicielskiego zwiększa możliwości optymalizacji kosztów zarządzania. Jeśli dołoży się do tego współpraca z tymi samymi najemcami w kilku lokalizacjach, to pojawia się również opcja zaoferowania im identycznych ułatwień w korzystaniu z budynków. Ponadto taki model może usprawnić przygotowanie budynku do sprzedaży oraz przekazania kluczy nowemu właścicielowi, gdyż wszystkie najważniejsze informacje i dokumenty będą przetwarzane i przechowywane przez jeden i ten sam podmiot.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Berłowski

Polecane