Partner Opony Polska: jakość, technologia i rozwój

Partnerem publikacji jest Partner Opony Polska
opublikowano: 2024-12-15 20:00

Rozmowa z Anetą Dolińską, prezes w Partner Opony Polska sp. z o.o. – sieci niezależnych serwisów ogumienia i szybkiej naprawy.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Branża motoryzacyjna jest bardzo konkurencyjnym rynkiem, a wasza sieć serwisów po raz kolejny odbiera Gazelę Biznesu. Jak to robicie?

Działamy w wymagającej branży, szczególnie że w ostatnich latach koniunktura na europejskim rynku bardzo się waha. Jednak ciągle szukamy nowych rozwiązań, stawiając na innowacyjność i spełnianie potrzeb klientów. Jesteśmy na rynku od 2002 r., nasze serwisy są liderami rynków lokalnych, ale bacznie przyglądamy się tendencjom światowym i uczymy się na najlepszych wzorcach.

Dlatego w tym roku staliśmy się strategicznym dystrybutorem opon marki Prinx, produkowanych w Tajlandii, które spełniają wyśrubowane normy europejskie. Sieć POP znalazła produkt, który jakościowo i technologicznie jest bardzo zaawansowany, niemal w klasie premium w rozsądnej cenie. Tym samym klienci POP dostają produkt porównywalny do opon najlepszych marek europejskich za niższą cenę.

Czy są badania niezależnych podmiotów potwierdzających wysoką jakość opon Prinx?

Tak, oczywiście. Opony Prinx mają certyfikat TÜV SÜD, potwierdzający bardzo dobrą jakość produktu i rzetelną informację o ich wysokich osiągach.

Czym wyróżnia się Prinx spośród wielu marek?

Opony Prinx to produkt jakości premium w przystępnej cenie, wyróżniający się nowoczesną technologią wytwarzania, precyzyjnym wykonaniem i brakiem wad produkcyjnych. Zastosowane innowacje to m.in. Inktech, który nadaje oponom aksamitny wygląd, Silenteck, czyli technologia wygłuszająca poprawiająca komfort jazdy, oraz Healteck umożliwiająca samouszczelnienie w przypadku przebicia. Unikatowa mieszanka WinterFlex zapewnia doskonałe osiągi w niskich temperaturach. Opony Prinx Winter Excelia i Quattura 4S+ posiadają certyfikat TÜV, potwierdzający ich wysokie parametry na ośnieżonych, mokrych i suchych nawierzchniach. Charakteryzują się również krótką drogą hamowania, co potwierdzają testy TÜV SÜD przeprowadzone na torach w Szwecji i Austrii.

Czy 2025 będzie rokiem opon Prinx?

Dla sieci Partner Opony Polska tak. Doskonale wpisują się one w nasz długoterminowy plan rozwoju, który zakłada osiągnięcie miliona sprzedanych opon w ciągu dekady.

Warto jednak wspomnieć, że POP to nie tylko opony. Nasza sieć oferuje usługi flotowe wymiany i przechowywania opon oraz szybkich napraw auta. Posiadamy potencjał serwisowy na poziomie ASO w rozsądnej cenie. Nasi klienci flotowi otrzymują serwis obsługi aut na poziomie premium, i to nie jest nasze ostatnie słowo.

Branża oponiarska to w dalszym ciągu trudny rynek – nawet z asem w rękawie.

Zgadzam się. Sieć Partner Opony Polska jest na rynku ponad 20 lat i z tej perspektywy mogę powiedzieć, że w obecnym czasie konkurencja jest bardzo wysoka. Mamy przecież producentów europejskich, ale i azjatyckich. Fabryki opon lokowane są na różnych kontynentach, ale te w Europie (szczególnie te starsze) mają znacznie trudniej. Wystarczy policzyć koszty energii, pracy, a także te związane z wyśrubowanymi normami ekologicznymi całej branży. Na końcu okazuje się, że produkty azjatyckie w klasie premium kosztują znacznie mniej niż podobne europejskie. Tym wygrywają opony Prinx – mamy asa zarówno dla klienta indywidualnego, jak i flotowego.

Gdzie jeszcze widzi pani potencjał dla rozwoju Partner Opony Polska?

Rosnące ceny nowych aut przyczyniają się do dynamicznego rozwoju rynku najmu krótko- i długoterminowego. Dlatego konsekwentnie rozwijamy usługi dla klientów flotowych, łącząc innowacje z doświadczeniem i długotrwałą współpracą. Stawiamy na nowoczesne narzędzia i technologie, jednocześnie dbając o tradycyjnych partnerów biznesowych. Stabilny rozwój, oparty na długoterminowej perspektywie, pozwala POP na utrzymanie konkurencyjnej pozycji na rynku.

Ale klienci flotowi są bardziej wymagający niż indywidualni?

Każdy klient jest wymagający, ale dobrze rozumiemy klienta flotowego i jego potrzeby. Dlatego oferujemy intuicyjny program do obsługi flot. Nasi klienci flotowi lubią z nami współpracować, a my z nimi. W dzisiejszych czasach to też ewenement, ale przynosi korzyści dla każdej ze stron.

Jaki jest klucz do rozwoju Partner Opony Polska?

W obszarze opon – oferować klientom tylko dobre produkty. Nasze serwisy są detaliczne, a klienci znają nas od lat. Partner Opony Polska to nie jest odhumanizowana aplikacja, tylko mechanik w serwisie, do którego klienci przyjeżdżają regularnie. Jesteśmy inni niż konkurencja z internetu, dla nas ważny jest każdy klient – przecież spotykamy się z nim od lat, i to w realnym życiu. A to dużo trudniej, poza tym dobra opona zimowa lub letnia to bezpieczny klient – i to jest dla nas najważniejsze. Mówiąc wprost, dbamy o klienta.

Widziałem w serwisie, że macie własną telewizję – Partner TV. Co to jest?

Partner TV to innowacyjny projekt digital signage dostępny w 60 serwisach Partner Opony Polska. Monitory 55-calowe w poczekalniach emitują materiały promocyjne, bieżące wiadomości oraz porady dla kierowców, uatrakcyjniając wystrój serwisów. Codziennie docierają do kilku tysięcy kierowców w różnych miastach, tworząc idealną grupę docelową dla firm motoryzacyjnych. Centrala POP wspiera reklamodawców w przygotowaniu kampanii, oferując elastyczne dopasowanie czasu i zasięgu terytorialnego.

Serwisy POP korzystają z innowacyjnego programu do zamawiania opon. Co to jest, czym się charakteryzuje?

Serwisy POP korzystają z zaawansowanej platformy zakupowej POP, która umożliwia łatwy dostęp do szerokiego asortymentu opon, felg i materiałów eksploatacyjnych bezpośrednio z magazynów dystrybutorów i producentów. Program działa na podstawie technologii EDI Wheel, pozwalając na bieżące przeglądanie stanów magazynowych i ocenę cen, nawet po rabatach posprzedażnych. Platforma jest intuicyjna, prosta w obsłudze i stanowi niezastąpione wsparcie w codziennej pracy serwisów, ułatwiając wybór odpowiednich produktów.

Podsumowała pani rok 2024, a czego życzyć POP w latach następnych?

Tylko i aż powodzenia w realizacji planów sprzedaży na poziomie miliona opon rocznie.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface