Pasażer ma małe szanse na wygranie z linią

opublikowano: 08-12-2019, 22:00

51 proc. pasażerów w Europie nie wierzy, że przewoźnicy uczciwie rozpatrują wnioski o odszkodowanie — wynika z badania firmy AirHelp, zajmującej się roszczeniami klientów linii lotniczych.

Zobacz więcej

fot. Bloomberg

Średni poziom odrzuconych wniosków o odszkodowanie wynosi 58 proc., ale w najgorszych pod tym względem liniach Tunisair, Vueling Airlines, Ernest Airlines i Bulgaria Air — 99,9 proc. Ryanair i EasyJet otwierają pierwszą dziesiątkę w Polsce, a zamyka ją LOT z 37,8 proc. (dwukrotnie więcej niż rok temu). Odszkodowanie przysługuje, gdy lot jest odwołany, opóźniony o co najmniej trzy godziny lub gdy pasażerowi odmówiono wejścia na pokład, a rekompensata może sięgnąć 600 EUR. Strategia odrzucania wniosków jest skuteczna: prawie 60 proc. Europejczyków rezygnuje z odszkodowania po pierwszej odmowie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy