Pawlak sprawdzi, jak nas widzą za granicą

MAG
opublikowano: 19-11-2010, 06:39

Minister zleca badania i opracowanie koncepcji promocji polskiej gospodarki. Zapłaci Unia.

Do 28 grudnia Ministerstwo Gospodarki (MG) czeka na oferty od firm, które chciałyby przeprowadzić badania wizerunkowe Polski w krajach głównych partnerów handlowych, a potem przygotować koncepcję wizualizacji programu promocji polskiej gospodarki.

Ministerstwo, którym kieruje Waldemar Pawlak, już ogłosiło jeden przetarg związany z promocją gospodarki, a zapowiada kolejnych szesnaście.  fot. MW
Ministerstwo, którym kieruje Waldemar Pawlak, już ogłosiło jeden przetarg związany z promocją gospodarki, a zapowiada kolejnych szesnaście. fot. MW
None
None

- Chodzi nam o kraje, do których trafiają polskie produkty markowe oraz rynki, na których mogą się pojawiać polskie inwestycje. Będzie ich co najmniej dziewięć, m.in. Niemcy, Włochy, Rosja, USA i Chiny – mówi Ewa Swędrowska-Dziankowska z departamentu instrumentów wsparcia w MG.

Pieniądze ministerstwo ma z poddziałania 6.5.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Badanie wizerunku to tylko część z planów resortu gospodarki.

Branże specjalne

- W grudniu ogłosimy przetargi na promocję 15 branż, które uznaliśmy za polskie specjalności eksportowe. Są to branże: meblarska, jubilersko-bursztynnicza, usług IT i ITC, jachtowa, przemysł biotechnologiczny i farmaceutyczny, produkcja sprzętu medycznego i aparatury pomiarowej, stolarki okiennej i drzwiowej, budownictwo, ochrona zabytków, kosmetyki, maszyny i urządzenia górnicze, turystyka medyczna, przemysł obronny oraz polskie specjalności żywnościowe – wymienia Ewa Swędrowska-Dziankowska.

\Koncepcja wizualizacji będzie wykorzystywana w programach promocji branż oraz w medialnym programie promocji polskiej gospodarki. Ministerstwo ogłosi przetarg, którego zwycięzca wykorzysta przeprowadzone badania wizerunkowe oraz sugestie zgłoszone przez branże i przygotuje ten program.

- Wybór wykonawcy medialnego programu promocji nastąpi w drugim półroczu 2011 r. – przewiduje przedstawicielka MG.

Dobry ruch, ale

Po raz pierwszy resort gospodarki bada na taką skalę, jak nas widzą za granicą. Tego typu badania w Chinach i Hiszpanii były prowadzone w związku z przygotowaniami do polskiej prezentacji na EXPO w tych krajach.

- To dobrze, że ministerstwo podjęło tę inicjatywę, jednak do zrobienia jest znacznie więcej. Koalicja Pro-Polska postuluje, by stworzyć efektywny system promocji gospodarczej: handlu, Polski jako brandu oraz Polski jako miejsca do lokowania inwestycji. Do tego jest potrzebna rządowa agencja, która skupi pieniądze przeznaczone na promocję gospodarczą, dziś rozrzucone w wielu instytucjach – mówi Roman Rewald, prezes Amerykańskiej Izby Handlowej i szef Koalicji Pro-Polska założonej m.in. przez izbę, KPP, KIG, PKPP Lewiatan, BCC czy PIT.

 

Szukasz zamówień?

W serwisie kontrakty.pb.pl

znajdziesz wyszukiwarkę:

przetargów dużych >>>>>>>>

i małych>>>>>>>

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane