Po trwającym od 2022 r. udanym pilotażu na pożyczki zdecydowało się dotychczas ponad 300 firm z sektora MŚP korzystających z bramki płatniczej PayU. Dostawca rozwiązań płatniczych online dla e-biznesów nad Wisłą oraz YouLend, oferujący szybkie i elastyczne finansowanie dla merchantów, liczą, że w ciągu roku udzielą ich kilkaset.
— Dzięki nowej, rozszerzonej integracji API umożliwiliśmy współpracującym z nami e-sklepom znacznie łatwiejszy i szybszy dostęp do finansowania. To dla nas kolejny krok milowy w rozwoju współpracy. Razem z naszym partnerem mamy ambitny cel w postaci udzielenia kilkuset nowych pożyczek w ciągu najbliższych 12 miesięcy — mówi Tomasz Żołnierz, head of credit business development w PayU.
Zakres usług płatniczych oferowanych przez PayU, które posiada lokalne oddziały w 18 krajach w Azji, Europie Środkowo-Wschodniej, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, obejmuje m.in.: płatności jednym kliknięciem, płatności mobilne, całkowicie online'owe raty, płatności odnawialne (subskrypcyjne), portfele elektroniczne takie jak Google Pay, Apple Pay, Click to pay, MasterPass, a także Blik i płatności odroczone.
Dzięki YouLend, autoryzowanej instytucji płatniczej z Wielkiej Brytanii, której partnerami są m.in. Amazon i eBay, agenci rozliczeniowi i dostawcy usług płatniczych tacy jak PayU mogą zaoferować swoim merchantom szybszy i łatwiejszy dostęp do kapitału obrotowego.
Każdy przedsiębiorca zarejestrowany w PayU i korzystający z bramki płatniczej przez minimum kwartał może ubiegać się o pożyczkę od 3 do 500 tys. zł na maksymalnie półtora roku. Im dłuższa historia współpracy z PayU, tym korzystniejsze warunki finansowania.
Systemem spłat oparty jest na przychodach na podstawie analizy historii sprzedaży bezgotówkowej w PayU (minimum trzy miesiące) lub w połączeniu z historią sprzedaży z innych źródeł, np. z terminali płatniczych albo innych bramek płatniczych online. Regularna spłata dokonywana jest automatycznie, w formie stałego procentu dziennej sprzedaży przesyłanego przez PayU do YouLend.
— Platforma YouLend została szerzej zintegrowana z usługami PayU, dzięki czemu sprzedawcy mają dostęp do dostosowanych do ich potrzeb rozwiązań finansowych w momentach, kiedy najbardziej tego potrzebują — niezależnie od tego, czy jest to rozwój zapasów, inwestycje w marketing czy zarządzanie przepływami pieniężnymi w okresach sezonowych — mówi Joanna Budzik-Lister, country head Poland w YouLend.