PayU rozwinie się finansowo

opublikowano: 18-02-2019, 22:00

Należący do południowo-afrykańskiego Naspersa lider polskiego rynku agregacji płatności będzie rozwijał usługi finansowe.

Polskie e-płatności są ostatnio w cenie. W ubiegłym roku duńska grupa Nets zapłaciła 315 mln zł za spółkę Dotcard, operatora platform Dotpay i eCard, a na początku lutego dogadała się w sprawie fuzji z Piotrem Kurczewskim, właścicielem Przelewów24. Oznacza to, że wicelider i numer trzy na rynku połączą siły. Liderowi, czyli PayU z grupy Naspers, nie spędza to snu z powiek.

PayU, którym w Polsce kieruje Joanna Pieńkowska-Olczak, potęgę
zbudowało dzięki współpracy z Allegro, gdy obie spółki należały do Naspersa.
Ten ostatni sprzedał Allegro, zachowując PayU. Allegro nawiązało współpracę z
Przelewami24, ale biznes PayU w Polsce rośnie mimo to.
Zobacz więcej

WZROST PO ROZSTANIU:

PayU, którym w Polsce kieruje Joanna Pieńkowska-Olczak, potęgę zbudowało dzięki współpracy z Allegro, gdy obie spółki należały do Naspersa. Ten ostatni sprzedał Allegro, zachowując PayU. Allegro nawiązało współpracę z Przelewami24, ale biznes PayU w Polsce rośnie mimo to. Fot. Marek Wiśniewski

— Jesteśmy niekwestionowanym liderem polskiego rynku agregacji płatności i naszym celem jest utrzymanie tej pozycji.To nie tylko efekt tego, że jesteśmy największym partnerem dla Allegro, zdecydowanie największego gracza na polskim rynku e-commerce. Mamy bardzo wielu partnerów nie tylko wśród e-sklepów, a jednym z najważniejszych motorów wzrostu jest dla nas obsługa płatności dla polskich firm, które wchodzą do innych krajów i sprzedają produkty trans granicznie — mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, country manager PayU w Polsce.

Zgodnie z danymi z KRS spółka w 2017 r. miała 294 mln zł przychodów netto ze sprzedaży i 39,5 mln zł zysku netto. Jak było w ubiegłym roku?

— Nie ujawniamy danych finansowych, a nasz rok rozliczeniowy kończy się w marcu. Mogę jednak powiedzieć, że rośniemy szybciej niż rynek e- -commerce w Polsce, a w tym roku spodziewamy się jeszczewyższej dynamiki — mówi Joanna Pieńkowska-Olczak.

Szacunki wartości polskiego rynku e-commerce różnią się w zależności od tego, co jest klasyfikowane do działalności e-handlowej — dlatego różne źródła podają wartości od 35 mld zł

do 50 mld zł. Według raportu Statista Digital Outlook polski rynek, wart 35 mld zł, jest 13 na świecie pod względem dynamiki wzrostu i do 2023 r. zwiększy się o ponad 30 proc.

— Na polskim rynku dominują płatności pay-by-link — to około 60 proc. wszystkich transakcji. Rynek jednak się zmienia, płatności mobilne wyznaczają kierunki rozwoju również w płatnościach, a implementacja przepisów unijnej dyrektywy PSD2 może ten proces jeszcze przyspieszyć. Mocno pracujemy nad jak najszybszą implementacją nowych metod, widzimy też bardzo dynamiczny wzrost płatności przy pomocy rozwiązań mobilnych — w ubiegłym roku było ich więcej o 20 proc. — mówi Joanna Pieńkowska-Olczak.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Na poziomie globalnym PayU w ciągu ostatnich niespełna trzech lat zainwestowało ponad 350 mln USD w rozwój i przejęcia mniejszych firm, uzupełniających jego ofertę. W ubiegłym roku kupiło m.in. izraelski Zooz, dostarczający infrastrukturę do płatności internetowych.

— Chcemy przede wszystkim rozbudować — we współpracy z bankami i innymi fintechami — ofertę usług finansowych. Na Allegro już dawno wprowadziliśmy model płatności ratalnej, wierzymy też w potencjał usługi „kup teraz, zapłać później”. Na inwestycje patrzymy z poziomu globalnego, ale przyglądamy się też polskim start- -upom fintechowych — mówi Joanna Pieńkowska-Olczak.

PayU ma biura w osiemnastu państwach na czterech kontynentach.

— Polskie biura — w Poznaniu i Warszawie — są hubem dla całego regionu, który obejmuje kraje Europy Środkowej, Rosję, Turcję, a także Republikę Południowej Afryki i Nigerię. Zatrudniamy w Polsce ponad 200 osób — mówi Joanna Pieńkowska-Olczak. Grupa prowadzi też działalność w Indiach i w krajach Ameryki Łacińskiej.

Sprawdź program najważniejszego spotkania na temat PSD2 w Polsce. Konferencja "PSD2 2019 - interfejs TPP", 14 maja 2019, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy