Spółka People Can Fly (PCF Group), producent gier, jeszcze w 2020 r. przeprowadzi ofertę publiczną i zamierza wejść na GPW.
Oferta PCF Group będzie obejmować łącznie nie więcej niż 4,1 mln akcji, w tym nie więcej niż 2,06 mln nowych akcji serii B.
Spółka People Can Fly (PCF Group), producent gier, jeszcze w 2020 r. przeprowadzi ofertę publiczną i zamierza wejść na GPW.
Oferta PCF Group będzie obejmować łącznie nie więcej niż 4,1 mln akcji, w tym nie więcej niż 2,06 mln nowych akcji serii B.
Jeżeli wszystkie akcje nowej emisji zostaną wyemitowane i objęte przez inwestorów, a oferujący sprzedadzą wszystkie akcje sprzedawane, w rękach nowych akcjonariuszy będzie 13,95 proc. kapitału.
W IPO wziąć będą mogli udział krajowi inwestorzy instytucjonalni i indywidualnie, a także wskazani pracownicy i współpracownicy spółki.
Przeprowadzenie oferty jest planowane do końca 2020 r. Na razie prospekt nie został jeszcze zatwierdzony przez KNF.
Pieniądze z emisji zostaną przeznaczone na realizację wybranych krótkoterminowych celów strategicznych oraz opracowanie koncepcji i rozpoczęcie prac nad wykorzystaniem potencjału IP będącego własnością grupy lub wytworzenie nowego IP.
- Jestem przekonany, że inwestorzy pozytywnie ocenią perspektywy rozwoju People Can Fly, które może pochwalić się portfolio gier, które odniosły globalny sukces. Wierzę, że przed nami bardzo dobre perspektywy, gdyż jesteśmy przed premierą największej produkcji w naszej historii – gry “Outriders”, której wydawcą jest Square Enix, globalny koncern z siedzibą w Tokio. Nasza gra “Bulletstorm” sprzedała się do tej pory w kilku milionach egzemplarzy – mówi Sebastian Wojciechowski, prezes zarządu i większościowy akcjonariusz PCF Group.
W roku 2019 przychody spółki wyniosły prawie 84 mln zł, wobec 70 mln zł przychodów w 2018 roku i 44 mln zł w roku 2017. W pierwszym półroczu 2020 roku grupa wypracowała prawie 53 mln zł przychodów czyli prawie o 97 proc. więcej w porównaniu do przychodów w pierwszym półroczu 2019 roku. Zysk EBITDA po pierwszym półroczu 2020 roku wyniósł ponad 21 mln zł, a zysk netto osiągnął poziom ponad 17 mln zł.
Jednymi z krótkoterminowych celów strategicznych spółki są dalszy rozwój zespołów produkcyjnych grupy we wszystkich lokalizacjach oraz pozyskanie nowego lub nowych zespołów produkcyjnych lub uruchomienie nowych studiów produkcyjnych grupy, lub też przejęcie podmiotów zajmujących się produkcją gier wideo na potrzeby tworzenia przez grupę nowych IP.
“Jednocześnie, po wzmocnieniu zespołu deweloperskiego Grupy, zdobyciu dalszego doświadczenia, pozyskaniu kompetencji w zakresie działalności wydawniczej, rozwinięciu dodatkowych funkcjonalności PCF Framework, a także zgromadzeniu odpowiednich środków finansowych, Spółka planuje rozpoczęcie produkcji tworzonych przez Grupę gier w modelu self-publishing, tj. jako ich wydawca, w oparciu o istniejące lub nowo wytworzone IP, co stanowi jeden z celów strategicznych Grupy w horyzoncie długoterminowym” - podano.