Pepco otworzy mniej nowych sklepów

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2023-10-18 07:14

Pepco przedstawi dziś za informacje na temat strategii grupy, dzięki której ma ona m.in. odbudować rentowność działalności sieci w Europie Środkowo-Wschodniej.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W ogólnikowym komunikacie napisano, że podejście do kosztów ma być “bardziej zdyscyplinowane”. Nowych sklepów w 2024 r. ma powstać 400 netto w całej grupie, wobec 668 w roku obrotowym 2023 (zakończył się 30 września).

Poprawie ma ulec generowanie gotówki, dokonany będzie także przegląd alokacji kapitału.

Dziś spółka spotka się z analitykami i zarządzającymi na Capital Market Days. Nie zaprosiła mediów, a nagranie udostępni “w późniejszym terminie”.

Notowania Pepco spadły od początku roku o 41 proc., a spółka nie zrealizowała pierwotnych prognoz zakładających dwucyfrowy wzrost EBITDA w roku obrotowym 2023. Doszło też do licznych zmian we władzach spółki, w wyniku ktorych na czele firmy znów stanął Andy Bond.

Pepco to właściciel sklepów dyskontowych pod tą nazwą oraz sklepów Dealz i brytyjskiej sieci Poundland.