PKP Intercity brakuje taboru. Coraz częściej pożycza go od Czechów. Na popularnych liniach, na przykład z Krakowa do Warszawy, zakup biletu z miejscówką jest nie lada wyzwaniem. Przewoźnikowi udało się wreszcie podpisać umowę na modernizację wagonów. Wyremontuje je bydgoska Pesa. Kontrakt dotyczy 123 wagonów pasażerskich plus 62 w opcji. Jego wartość przekracza ponad 477 mln zł brutto (z opcją 718 mln zł brutto). Zamówienie ma być wykonane w 30 miesięcy. Odnowione składy będą wykorzystywane do obsługi połączeń w całej Polsce, m.in. na trasach: Szczecin — Trójmiasto — Olsztyn — (Białystok), Wrocław/Zielona Góra — Poznań — Gdynia/ Olsztyn — (Białystok), Kraków/ Lublin — Katowice — Wrocław — Zielona Góra — Szczecin — (Świnoujście). PKP Intercity czekały na podpisanie umowy z Pesą prawie pół roku. Bydgoska spółka miała problem z pozyskaniem gwarancji dobrego wykonania na ten kontrakt. Wreszcie się jednak udało. Dzięki temu PKP Intercity łatwiej będzie wykorzystać unijne finansowanie przyznane niedawno m.in. na ten projekt. © Ⓟ
Pesa ma umowę z PKP Intercity
opublikowano: 2018-04-23 22:00
zaktualizowano: 2018-04-23 20:19
Po półrocznym oczekiwaniu przewoźnik podpisał kontrakt na modernizację wagonów.