PGS testuje alkohole

TopMarket sprawdza, jak będą się sprzedawać wódka i piwo pod marką własną. Narzeka na chaos w promocji znanych brandów.

Polska Grupa Supermarketów (PGS), skupiająca ponad 600 sklepów pod szyldami TopMarket, Delica i Minuta8, wprowadza własne alkohole.

— Zaczynamy od pilotażu wódek czystych i piwa pod marką własną. Kolejną kategorią będzie cydr. Dołączenie marek własnych do oferty alkoholi to m.in. skutek zmniejszającej się rentowności [sprzedaży w sklepach — red.] marek producentów. Chcemy odwrócić trend spadkowy i zatrzymać klientów w placówkach — mówi Przemysław Gaszewski, dyrektor ds. handlowych w PGS.

Firma podkreśla, że małe sklepy są najważniejszym kanałem sprzedaży alkoholi w Polsce, a w tym roku w jej sklepach najmocniej kurczyła się sprzedaż wódek popularnych marek: Żubrówki Białej i Żołądkowej De Luxe. Wódki czyste tracą jednak rynek od lat, m.in. na rzecz smakowych i słabszych alkoholi. Zdaniem PGS, do spadku mogły dodatkowo przyczynić się „niespójne działania promocyjne oraz chaotyczna polityka cenowaproducentów w bieżącym roku”. Szyki producentom i sprzedawcom piwa pokrzyżowała natomiast pogoda na przełomie kwietnia i maja.

— W związku z warunkami atmosferycznymi sprzedaż w ostatnim tygodniu kwietnia i pierwszym tygodniu maja była blisko dwukrotnie niższa niż rok wcześniej — informuje Przemysław Gaszewski. Pierwsze wódki i piwa marki własnej trafiają właśnie na półki wybranych TopMarketów. Grupa na razie nie ujawnia, kto je dla niej produkuje. Podkreśla, że wszystko powstaje w Polsce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / PGS testuje alkohole