Pietrucha rozrasta się nad Pacyfikiem

Azja ma potencjał. Rok po uruchomieniu pilotażowej produkcji na Filipinach producent grodzic zaczyna rozbudowę zakładu.

W październiku ubiegłego roku Grupa Pietrucha — europejski lider rynku grodzic winylowych, wykorzystywanych m.in. przy wzmacnianiu wałów przeciwpowodziowych i regulacji brzegów rzek — uruchomiła fabrykę w Mariveles w prowincji Bataan na Filipinach. Po 12 miesiącach działalności zakładu uznała, że pomysł się sprawdził, i planuje dalsze inwestycje.

Zobacz więcej

— Pierwszy rok miał być pilotażowy. Uruchomiliśmy jedną linię produkcyjną do wytwarzania konkretnego typu grodzic winylowych. Obecnie przygotowujemy kolejny etap inwestycji mający na celu znaczne zwiększenie mocy produkcyjnych fabryki — mówi Jerzy Pietrucha, współwłaściciel grupy. Fot. ARC

— Pierwszy rok miał być pilotażowy. Uruchomiliśmy jedną linię produkcyjną do wytwarzania konkretnego typu grodzic winylowych. Obecnie przygotowujemy kolejny etap inwestycji mający na celu znaczne zwiększenie mocy produkcyjnych fabryki — mówi Jerzy Pietrucha, współwłaściciel grupy.

Azja się rozpycha

Roczna obecność na Filipinach zaowocowała lepszym zrozumieniem rynku. Firma dowiedziała się m.in., które typy produktów cieszą się największym zainteresowaniem i najlepiej sprawdzą się nie tylko na lokalnym rynku, ale w całej Azji Południowo-Wschodniej. Na tej podstawie przygotowała plany rozwoju. — Szykujemy się do rozbudowy zakładu. W pierwszej połowie 2018 r. zostanie zainstalowana druga linia produkcyjna — zapowiada Jerzy Pietrucha. Dzięki niej fabryka będzie produkować co najmniej trzy dodatkowe typy grodzic z ponad 15 rodzajów, które obecnie ma portfolio.

— Chcemy, aby nowa linia była gotowa do testów latem przyszłego roku, a w drugim półroczu osiągnęła pełną zdolność produkcyjną. Dzięki temu moce wytwórcze całego zakładu, zarówno pod względemwolumenu, jak i wartości produkcji, zwiększą się o około dwóch trzecich — deklaruje Jerzy Pietrucha. Obecnie filipińska fabryka ma około 20-procentowy udział w produkcji grodzic winylowych całej grupy Pietrucha (poza Mariveles są wytwarzane także w Ksawerowie w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej), z których około 55 proc. trafia na eksport. Rok temu firma deklarowała, że docelowo nowy zakład może być tak duży jak polski. Dotrzymała słowa — po zakończeniu inwestycji fabryka na Filipinach będzie produkowała nawet połowę grodzic marki Pietrucha.

Na tym jednak nie koniec. Firma planuje już dalszy rozwój w Azji. — Biorąc pod uwagę ogromny potencjał rynku Azji Południowo-Wschodniej, w ciągu najbliższych lat łączna wartość realizowanych projektów może sięgnąć 5 mln USD — szacuje Jerzy Pietrucha.

Zbrojenie ma przyszłość

W Polsce grupa Pietrucha chce się skoncentrować na działalności badawczo-rozwojowej. Od kilku miesięcy prowadzi prace nad wdrożeniem nowej generacji grodzic winylowych zbrojonych włóknem szklanym. Opracowana i opatentowana technologia to nowość w tej branży. Rozpoczęcie innowacyjnej produkcji firma sygnalizowała już przed rokiem.

— Grodzice zbrojone są produktem, który ma zalety grodzic z tworzywa sztucznego, m.in. niewielką wagę i niski koszt produkcji, a jednocześnie parametry wytrzymałościowe zbliżone do grodzic stalowych. Właśnie taki kierunek rozwoju obierzemy w Polsce — wyjaśnia Jerzy Pietrucha.

Na polską inwestycję spółka dostała kredyt technologiczny z BGK. Technologia zbrojenia PVC włóknem szklanym będzie dalej rozwijana również w innych rozwiązaniach dla sektora inżynieryjnego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Pietrucha rozrasta się nad Pacyfikiem