Dostawy zegarków na zagraniczne rynki obniżyły się w maju 2016 r. o 9,7 proc., a skorygowane o liczbę dni roboczych aż o 14 proc., wynika z danych szwajcarskiego nadzoru celnego. Oznacza to, że eksport w tym dziale gospodarki odnotował już 11-ty z rzędu miesięczny spadek, który w marcu i kwietniu licząc miesiąc do miesiąca miał dwucyfrową dynamikę.



Szwajcarscy zegarmistrzowie zmagają się ze spowolnieniem popytu na swoje wyroby na wszystkich rynkach na których są obecni. Zjawisko to dotyczy również segmentu luksusowych produktów, który do niedawna bronił się jeszcze przed negatywnymi trendami. Zmusza to producentów do zmian w strategii i odkładania inwestycji na później. Przykładowo marki Hublot i Zenith należące do LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE podjęły decyzję o nie otwieraniu nowych placówek w Hongkongu.
Tamtejszy rynek bardziej akceptuje zamykanie sklepów niż otwieranie nowych placówek – stwierdził Jean-Claude Biver, szef segmentu zegarmistrzowskiego w LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE.