Piłkarze strzelają w sponsorskie okienko

Marcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2014-03-31 00:00

Polscy producenci do promocji wynajmują gwiazdy piłki nożnej. Do Oknoplastu właśnie dołączył Drutex.

Niewielu jest na świecie piłkarzy, którzy tak regularnie i z taką gracją potrafią strzelić w okienko bramki, jak Włoch Andrea Pirlo. Być może to zainspirowało właścicieli Druteksu, produkującego okna i drzwi, do zaangażowania piłkarza Juventusu Turyn w kampaniach promocyjnych firmy w Europie. Producent z Bytowa podpisał z mistrzem świata z 2006 r. roczny kontrakt, czyniąc go „ambasadorem marki” i uzyskując prawo do wykorzystywania jego wizerunku w reklamach, komunikacji marketingowej i na firmowych imprezach. Analogiczną umowę podpisano z Philipem Lahmem z Bayernu Monachium, kapitanem piłkarskiej reprezentacji Niemiec.

— Postanowiliśmy powołać zagranicznych ambasadorów marki Drutex z uwagi na rosnące znaczenie niemieckiego i włoskiego rynku dla rozwoju naszej firmy. Tylko zawodnicy z najwyższej półki światowego futbolu mogą być wiarygodnymi ambasadorami naszej marki. Dlatego nasza kooperacja jest naturalnym krokiem rozwoju — mówi Leszek Gierszewski, prezes Druteksu.

Drutex, sponsorujący w Polsce m.in. Bytovię Bytów i Polonię Warszawa, idzie tym samym w ślady jednego z głównych rywali, Oknoplastu. Krakowski producent od 2012 r. jest jednym z głównych sponsorów Interu Mediolan, potem jego reklamy pojawiły się też na stadionach Borussii Dortmund i Olympique Lyon — Włochy, Niemcy i Francja to też jego największe rynki zagraniczne.