PIMCO ostrzega przed „fałszywą” inflacją

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 30-03-2021, 18:22

Gigant handlu obligacjami, PIMCO ostrzegł, że  w tym roku rynek może stać pod znakiem wielkiej zmienności. Zdaniem globalnej firmy zarządzającej aktywami, nie będzie to jednak wynikiem samej, czystej inflacji, a obaw inwestorów związanych z ryzykami inflacyjnymi, informuje Reuters.

fot. Bloomberg

Pacific Investment Management Company (PIMCO) podkreśla, że możemy mieć do czynienia z „fałszywą” inflacją. Co prawda oczekuje się wzrostu inflacji, z uwagi na lepsze perspektywy gospodarcze i ożywienie działalności produkcyjnej i usługowej oraz wyższe wydatki konsumenckie, ale czynniki te mają mieć jedynie czasowy charakter. Dodatkowym impulsem proinflacyjnym jest napływ na rynek nowych pieniędzy, dostarczanych w ramach programów pomocowych oraz z emisji długu. W tym roku ze sprzedaży obligacji USA mogą pozyskać nawet 4 bln USD wobec 3,6 bln w roku 2020.

Zdaniem PIMCO, inflację w ryzach utrzymywać będzie sytuacja na rynku pracy, która jest jeszcze bardzo daleka od normalizacji, nie mówiąc już o stanie tzw. pełnego zatrudnienia.

W naszych prognozach jest całkiem prawdopodobne, że nadchodzący, krótkoterminowy wzrost inflacji nie zostanie utrzymany. Ale z dużą dozą pewności możemy założyć, że rynki finansowe będą nadal koncentrować się na ryzyku wzrostu inflacji w najbliższym okresie i że zmienność będzie nadal podwyższona – stwierdzili ekonomiści PIMCO.

Rynkowy potentat prognozuje, że inflacja bazowa pozostanie poniżej celów banków centralnych we wszystkich głównych gospodarkach w tym i przyszłym roku. Dla Fed próg ten ustawiony został na poziomie 2 proc.

PIMCO zakłada, że amerykańska gospodarka wzrośnie w tym roku o ponad 7 proc. zaś globalna o około 6 proc. Grając pod „fałszywą” inflację zarządzający swoją strategię opiera na wystromieniu krzywej rentowności. Nawet jeśli oczekiwania inflacyjne nie zostaną w pełni zrealizowane, PIMCO zakłada, że wraz z postępującym ożywieniem gospodarczym, długoterminowe rentowności prawdopodobnie wzrosną.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane