PIMOT rozkręca się w Chinach

opublikowano: 28-11-2018, 22:00

Przemysłowy Instytut Motoryzacji podpisał porozumienie o współpracy z Shanghai Motor Vehicle Inspection Center.

Inicjatorem porozumienia między polskim Przemysłowym Instytutem Motoryzacji PIMOT i chińskim instytutem badawczym Shanghai Motor Vehicle Inspection Center (SMVIC) była Polska Grupa Motoryzacyjna (PGM). Chce ona wykorzystać szanse, jakie stoją przed polskimi producentami na tamtym rynku, oraz potencjał chińskiego przemysłu, szczególnie w rozwijaniu elektromobilności w naszym kraju. SMVIC to potężny ośrodek badań pojazdów i części samochodowych w Chinach, dysponujący światowej klasy infrastrukturą i nowoczesnym zapleczem badawczym, z którego korzysta większość obecnych tam producentów. Obecnie w Chinach mieści się kilkaset fabryk pojazdów, a z 1,2 mln samochodów elektrycznych poruszających się po świecie około 65 proc. jeździ po chińskich drogach, na których pod koniec 2018 r. ma ich być 1 mln.

Porozumienie z SMVIC znacznie przyspieszy rozwój PIMOT-u w kierunku elektromobilności i autonomiczności pojazdów oraz ułatwi dostęp do obecnych w Chinach technologii. W planach są wspólne prace rozwojowe, prowadzenie badań i wymiana wiedzy w zakresie motoryzacji. Ważnym aspektemjest możliwość wymiany naukowej studentów i doktorantów, do której zaprosimy czołowe polskie uczelnie techniczne. Zbudowane kompetencje będą także wykorzystane w rozwijaniu koncepcji krajowego samochodu elektrycznego — mówi dr hab. inż. Witold Luty, dyrektor PIMOT-u.

Bartosz Mielecki, dyrektor zarządzający PGM, podkreśla, że nawiązana współpraca to także jeden z elementów budowania rozpoznawalności polskiej marki za granicą.

Aby stać się widocznym w Chinach, będziemy tworzyć i rozwijać tam całą sieć powiązań branżowych. W tym celu utworzyliśmy biuro w Szanghaju, przygotowujemy współpracę z największym uniwersytetem motoryzacyjnym, będziemy organizować wspólne stoiska polskich firm na najciekawszych imprezach motoryzacyjnych, wykorzystywać relacje zbudowane tam przez obecnych tam naszych ambasadorów — członków PGM, którzy już mają tam z akłady produkcyjne lub są obecni w chińskich sieciach dystrybucyjnych — mówi Bartosz Mielecki.

25 mln Tyle samochodów co roku wyjeżdża z chińskich fabryk, co czyni ten rynek największym na świecie.

95 mln EUR Tyle wyniosła wartość eksportu wyprodukowanych w Polsce części zamiennych do Chin w 2017 r.

Sprawdź program konferencji "S&OP * Planowanie biznesowe * Prognozy * Strategia działanie", 27-28 lutego 2018 r., Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / PIMOT rozkręca się w Chinach