Piwo na zlotach, koncertach i wyspach

MIM
opublikowano: 2007-06-18 00:00

Najwięksi producenci piwa przygotowali na lato atrakcje, które mają wzmacniać wizerunek marek i powodować wzrost sprzedaży.

Najwięksi producenci piwa przygotowali na lato atrakcje, które mają wzmacniać wizerunek marek i powodować wzrost sprzedaży.

Największe przedsięwzięcia promocyjne Żywca w te wakacje to trzydniowy Heineken Open’er Festival w Gdyni, na który zaproszono m.in. Bjork i Beastie Boys, działania wokół nowo otwartego Muzeum Browaru w Żywcu (np. Międzynarodowa Giełda Briofilów) i rozbudowanie o 20 nowych istniejących już 16 Piwiarni Wareckich. To inwestycja mocno przyszłościowa i podwaliny pod żyłę złota na EURO 2012 — Żywiec liczy, że piwiarnie staną się ulubionymi miejscami kibiców podczas oglądania meczów.

Wikingowie i cepry

Z kolei flagową akcją sponsoringową Carlsberga będzie tego lata Tall Ship Races, czyli Międzynarodowy Zlot Żaglowców w Szczecinie. Odbywa się on pod patronatem marki Bosman, która wzięła pod swe skrzydła także Dni Morza i Festiwal Wikingów w Wolinie. Szeroki wachlarz działań zaplanowały również marki lokalne Carlsberga.

Na Dolnym Śląsku będzie Festiwal Piasta i patronat nad świętem Wrocławia, w którym gwoździem programu mają być Iggy Pop i Lou Bega. Harnaś oprócz akcji „Harnaś milion piw rozdaje” tradycyjnie sponsoruje Tatrzańskie Wici — cykl imprez odbywających się w 10 miejscowościach wypoczynkowych Podhala: od Festiwalu Oscypka, przez Święto Misia i Bartników, po wybory Cepra, Ceperki i Harnasia Roku.

Wyspy dla kobiet

Kompania Piwowarska planuje wydarzenia promujące przede wszystkim pięć jej czołowych marek. Lokomotywa grupy — Tyskie — będzie sponsorem Tyskich Biesiad na Śląsku i Pomorzu oraz „cyklu działań w gastronomii”, jak tajemniczo informuje rzecznik firmy, wspierających sponsoring reprezentacji w piłce nożnej i trenera Leo Beenhakkera. Lech będzie imprezował w ramach Lech Summer Epicentrum — piątkowych imprez wzdłuż wybrzeża — i zasponsoruje festiwale muzyczne Audioriver w Płocku i Creamfields we Wrocławiu. Na Pomorzu powstaną też specjalne kobiece strefy — Wyspy Redd'sa.

Pilzner Urquell zaproponuje bardziej wymagającym w pięciu największych miastach Polski „Best of show”, czyli cykl wystaw z zeszłorocznej edycji konkursu Pilzner Urquell International Photography Awards. Natomiast akcja promocyjna „Żubr. Tu się wybiera” będzie umacniała wizerunek drugiej najlepiej sprzedającej się marki Kompanii Piwowarskiej. Wszyscy, którzy kupią piwo z przyjazną, włochatą podobizną zwierza, dorzucą grosik na cele społeczne, część środków ze sprzedaży pójdzie na renowację miejsc wypoczynku na świeżym powietrzu.