Piwo przegrało batalię o reklamę

Paweł Mazur
opublikowano: 02-03-2001, 00:00

Piwo przegrało batalię o reklamę

Wczoraj Sejm przegłosował poprawki do ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Za ich przyjęciem głosowało 297 posłów, przeciw było 75, wstrzymało się 30. Konsekwencją zmian może być (jeżeli Senat i prezydent je pozytywnie zaopiniują) zakaz reklamy piwa w telewizji między godziną 6.00 a 23.00. Piwo zniknie też z billboardów. Pod znakiem zapytania stoi też sponsoring imprez sportowych.

Jak twierdzi Andrzej Długosz, rzecznik branży piwowarskiej, wynik głosowania jest złą wiadomością, zarówno dla konsumentów, którzy pozbawieni zostaną wiadomości o produkcie, samorządów terytorialnych czerpiących zyski z przydrożnych reklam jak i dla samych firm outdoorowych. Jego zdaniem, straty z tytułu wprowadzenia zakazu reklamy sięgną setek milionów złotych. W wyniku obostrzeń reklamowych, na których stracą też producenci złotego trunku, może zostać zahamowany rozwój piwnego rynku. PM

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Mazur

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu