Spółka PKP Cargo, przewoźnik towarowy z grupy PKP, mogłaby zostać sprywatyzowana przez giełdę i zadebiutować na niej w 2007 roku - poinformował PAP w środę dyrektor finansowy PKP SA Janusz Lach.
"Bardzo ją tam widzimy. Sądzę, że jest to realne w 2007 roku" - powiedział Lach, zapytany jakie są szanse, że PKP Cargo mogłoby trafić na giełdę. Już wcześniej przedstawiciele władz PKP mówili, że giełda jest jedną z możliwych dróg prywatyzacji tej firmy.
Lach dodał jednak, że prywatyzacja PKP Cargo, w tym horyzonty czasowe, zależą od nowelizacji rządowego programu restrukturyzacji i prywatyzacji PKP.
PKP Cargo, wskutek ugody restrukturyzacyjnej PKP Przewozy Regionalne (najbardziej deficytowej spółki w grupie PKP), miało w 2003 roku 67,3 mln zł starty netto, chociaż wcześniej planowało osiągnięcie 160 mln zł zysku netto. PKP Przewozy Regionalne w kwietniu 2004 zawarły z wierzycielami ugodę o restrukturyzacji 1,9 mld zł długu.
PKP Cargo w 2002 roku wypracowało ponad 152,7 mln zł zysku netto. W pierwszym półroczu 2004 roku zysk netto spółki spadł w stosunku do pierwszego półrocza 2003 roku o 14,3 mln zł do 41 mln zł.
Zarząd PKP na środowym posiedzeniu rady nadzorczej spółki zaprezentował projekt nowej strategii rozwoju spółek grupy.
Elementem projektu jest konsolidacja działań PKP prowadzona w oparciu o trzy główne grupy spółek: infrastruktury kolejowej, spółek przewozów towarowych, spedycji i logistyki oraz spółek przewozów pasażerskich.
Projekt zakłada przyśpieszenie przekazywania spółkom PKP majątku niezbędnego do normalnego działania na rynku usług i przewozów kolejowych oraz silniejsze powiązania kapitałowe w ramach poszczególnych grup.