PKPP obecna w Brukseli

Mira Wszelaka
opublikowano: 06-07-2000, 00:00

PKPP obecna w Brukseli

INNI JUŻ SĄ: Nie ma na co czekać, skoro inni już tam są — mówi Andrzej Rudka z PKPP. fot. MP

Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych otworzy we wrześniu w Brukseli swoje biuro. Jego celem będzie lobbying na rzecz krajowego biznesu.

Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych zamierza współpracować z różnymi agendami Unii Europejskiej. Jednym z jej celów jest pozyskiwanie informacji o projektach UE jeszcze w okresie przeddecyzyjnym, w myśl zasady „nic o nas bez nas”. Andrzej Rudka, dyrektor departamentu zagranicznego PKPP, podkreśla, że działania organizacji mogą mieć znaczny wpływ na kierunki unijnych rozwiązań.

Placówki w Brukseli założyły już m.in. organizacje biznesowe z Węgier, Czech, Słowacji, Słowenii, Cypru i Malty.

Tworzenie przedstawicielstw w UE wymaga dużych nakładów finansowych. Cena rocznego wynajmu 1 mkw. biura w centrum stolicy Unii Europejskiej wynosi 223 EUR (900 zł) i stale wzrasta. Identyczny obiekt, tańszy o 20-30 proc., można znaleźć na obrzeżach miasta, w dzielnicach Molenbeek, Anderlecht i Linkebeek. Jednak i tak wynajem w centrum Brukseli jest tańszy niż w Warszawie czy w Londynie. Dla porównania, koszt rocznego wynajmu 1 mkw. biura w centrum Warszawy kształtuje się w granicach 370 EUR (1,5 tys. zł), a na londyńskim Westendzie — 1126 EUR (4,6 tys. zł).

PKPP jeszcze nie zadecydowała ostatecznie o lokalizacji siedziby. Andrzej Rudka mówi jedynie, że będzie to w pełni samodzielne biuro z jadalnią i salonem.

Nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje dotyczące obsady placówki. Według Andrzeja Rudki, osoby najbardziej pożądane muszą wykazać się biegłą znajomością co najmniej dwóch języków obcych (w tym angielskiego i francuskiego) oraz doskonałą znajomością UE. Takich specjalistów niestety nie ma zbyt wielu. Andrzej Rudka twierdzi, że na początku do obsługi biura zostanie wydelegowanych 1-2 pracowników z kraju. Nieoficjalnie wiadomo, że miesięczne wynagrodzenie polskiego pracownika wyniesie około 25 tys. zł.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mira Wszelaka

Polecane