Ravensburger, jeden z największych na świecie producentow puzzli i zabawek, zainwestował ponad 18 mln zł we wrocławski start-up Gamefound. Pieniądze zostaną przeznaczone na rozbudowę zespołu platformy.
— Crowdfunding to znakomite narzędzie wspierające tworzenie gier planszowych, a współpraca z uznanym liderem branżowym, jakim jest Ravensburger, pozwoli nam stworzyć najlepsze środowisko dla wspierających i twórców. Inwestycja umożliwi zatrudnienie specjalistów i wprowadzenie funkcji, które wzniosą platformę na kolejny poziom — mówi Marcin Świerkot, prezes Gamefounda i Awaken Realms.
Gamefound to serwis crowdfundingowy stworzony przez Awaken Realms, polskiego wydawcę gier planszowych. Platforma oferuje tworzenie kampanii crowdfundingowych zaawansowanych gier. Pierwszą przeprowadzono w grudniu 2020 r. — grę „ISS Vanguard” wsparło wówczas prawie 30 tys. osób, które wpłaciły 4,9 mln USD. W czasie pierwszego roku działalności na platformie pojawiło się ponad 30 kampanii, które zebrały 22 mln USD.
Platforma nadal znajduje się w fazie testowej, ale gromadzi już 650 tys. użytkowników i kilkuset twórców z całego świata.
— Jesteśmy zadowoleni z tego, co udało nam się osiągnąć w fazie beta. Cały rok testowaliśmy i dopracowywaliśmy platformę i myślę, że jesteśmy gotowi zaprosić więcej twórców, dlatego planujemy otwarcie serwisu na początku marca. Jeśli w 2022 r. uda nam się potroić wyniki z ubiegłego roku, będę bardzo zadowolony—- powiedział Marcin Świerkot w wywiadzie dla magazynu ICv2.