PLOTKI Z PARKIETU I OKOLIC
Stopniowo zmienia się wizerunek Knorra
Chociaż wielu Polaków odchodzi od tradycyjnych trzech posiłków dziennie na rzecz „snackingu”, to przekąski, pizze i hamburgery wciąż przegrywają z barszczem i grochówką. Polska zajmuje czwarte miejsce w Europie pod względem spożycia zup (78 l rocznie na osobę), a w 1998 roku wartość rodzimego rynku zup oceniono na 520 mln zł. Bestfoods Polska, producent zup marek: Knorr i Amino, sprzedaje rocznie 240 mln sztuk zup instant Gorący Kubek, a obecnie odświeża linię zup do gotowania Knorr. Nowy produkt to nowa receptura (zmniejszona kaloryczność), smaki (grzybowa z makaronem) i szata graficzna opakowania. Chociaż Bestfoods Polska sprzedał w 1998 roku zupy w proszku za 497,1 mln zł, prezes firmy przyznaje, że jej początki na polskim rynku nie były łatwe.
— Do 1993 roku sprowadzaliśmy zupy z Niemiec. Okazało się, że chociaż tam smakowały, nie przypadły do gustu Polakom. Odkąd produkujemy w Polsce, robimy badania marketingowe i słuchamy konsumentów — zapewnia Jack J. Liczkowski. KG
Informatyka otwiera drogi niepełnosprawnym
Przedstawiciele firmy Microsoft oraz Fundacji Pomocy Matematykom i Informatykom Niepełnosprawnym są przekonani, że dzięki teleinformatyce i Internetowi niepełnosprawni mają szansę na normalne funkcjonowanie w społeczeństwie. Ma im to ułatwić program „Droga ku integracji”, w który zaangażowała się firma Microsoft, przekazując ponad 180 tys. zł na rzecz fundacji.
— Dzięki pomocy firmy Microsoft będziemy mogli rozszerzyć zakres prowadzonych szkoleń osób niepełnosprawnych o najczęściej używane programy biurowe. Przede wszystkim chodzi nam jednak o pokazanie osobom niepełnosprawnym ruchowo możliwości, jakie daje Internet i telekomunikacja. W dzisiejszych czasach, gdy sieć staje się najważniejszym nośnikiem informacji, dla osób niepełnosprawnych pojawia się niepowtarzalna szansa na podejmowanie pracy zawodowej i nawiązanie bliższego kontaktu ze światem — mówi Krzysztof Markiewicz, prezes Fundacji Pomocy Matematykom i Informatykom Niepełnosprawnym.
— Z fundacją mamy kontakt od kilku lat, wspierając ją w doraźnych potrzebach. Dopiero w lutym tego roku zdecydowaliśmy się na sformalizowanie kontaktów w formie programu „Droga ku integracji” — stwierdza Waldemar Sielski, dyrektor firmy Microsoft. KW
Skończyły się zdjęcia do filmu „Zakochani”
20 maja w Ustce zakończyły się zdjęcia do „Zakochanych” w reżyserii Piotra Wereśniaka (na zdjęciu). Oprócz wielu polskich gwiazd, w filmie będziemy mieli okazję zobaczyć Marka Sowę, dyrektora polskiej stacji muzycznej Atomic TV i Marka Szmyta, prezesa Wizji TV, którzy zagrali tam epizodyczne role. „Zakochani” to historia o miłości, w której ponoć nie ma przemocy, polityki i specyficznie polskich problemów. Reżyser zapowiada premierę na tegorocznym festiwalu w Gdyni. Film powstaje w koprodukcji Wizji TV, APF i MTL MAXFILM.
Biznesmeni zjednoczyli się w słusznym celu
Biznes czasami potrafi się zjednoczyć. W zbieranie funduszy potrzebnych do zakupu skalpela harmonicznego dla Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie zaangażowało się ponoć całe środowisko. Dwadzieścia pięć procent potrzebnej na ten cel kwoty przekazał Pricewater-houseCoopers. Resztę zebrano na zorganizowanym pod koniec marca balu dobroczynnym.
Skalpel służy już dzieciom w szpitalu. Wojciechowi Woźniakowi (po prawej), ordynatorowi Oddziału Chirurgii Onkologicznej Instytutu Matki i Dziecka, wręczył go John Jeffrey, dyrektor naczelny PricewaterhouseCoopers. MAZ