Plotki z parkietu i okolic

Małgorzata Zgutka, Wojciech Surmacz, Karol Wieczorek, Karolina Guzińska
opublikowano: 09-06-1999, 00:00

PLOTKI Z PARKIETU I OKOLIC

Stopniowo zmienia się wizerunek Knorra

Chociaż wielu Polaków odchodzi od tradycyjnych trzech posiłków dziennie na rzecz „snackingu”, to przekąski, pizze i hamburgery wciąż przegrywają z barszczem i grochówką. Polska zajmuje czwarte miejsce w Europie pod względem spożycia zup (78 l rocznie na osobę), a w 1998 roku wartość rodzimego rynku zup oceniono na 520 mln zł. Bestfoods Polska, producent zup marek: Knorr i Amino, sprzedaje rocznie 240 mln sztuk zup instant Gorący Kubek, a obecnie odświeża linię zup do gotowania Knorr. Nowy produkt to nowa receptura (zmniejszona kaloryczność), smaki (grzybowa z makaronem) i szata graficzna opakowania. Chociaż Bestfoods Polska sprzedał w 1998 roku zupy w proszku za 497,1 mln zł, prezes firmy przyznaje, że jej początki na polskim rynku nie były łatwe.

— Do 1993 roku sprowadzaliśmy zupy z Niemiec. Okazało się, że chociaż tam smakowały, nie przypadły do gustu Polakom. Odkąd produkujemy w Polsce, robimy badania marketingowe i słuchamy konsumentów — zapewnia Jack J. Liczkowski. KG

Informatyka otwiera drogi niepełnosprawnym

Przedstawiciele firmy Microsoft oraz Fundacji Pomocy Matematykom i Informatykom Niepełnosprawnym są przekonani, że dzięki teleinformatyce i Internetowi niepełnosprawni mają szansę na normalne funkcjonowanie w społeczeństwie. Ma im to ułatwić program „Droga ku integracji”, w który zaangażowała się firma Microsoft, przekazując ponad 180 tys. zł na rzecz fundacji.

— Dzięki pomocy firmy Microsoft będziemy mogli rozszerzyć zakres prowadzonych szkoleń osób niepełnosprawnych o najczęściej używane programy biurowe. Przede wszystkim chodzi nam jednak o pokazanie osobom niepełnosprawnym ruchowo możliwości, jakie daje Internet i telekomunikacja. W dzisiejszych czasach, gdy sieć staje się najważniejszym nośnikiem informacji, dla osób niepełnosprawnych pojawia się niepowtarzalna szansa na podejmowanie pracy zawodowej i nawiązanie bliższego kontaktu ze światem — mówi Krzysztof Markiewicz, prezes Fundacji Pomocy Matematykom i Informatykom Niepełnosprawnym.

— Z fundacją mamy kontakt od kilku lat, wspierając ją w doraźnych potrzebach. Dopiero w lutym tego roku zdecydowaliśmy się na sformalizowanie kontaktów w formie programu „Droga ku integracji” — stwierdza Waldemar Sielski, dyrektor firmy Microsoft. KW

Skończyły się zdjęcia do filmu „Zakochani”

20 maja w Ustce zakończyły się zdjęcia do „Zakochanych” w reżyserii Piotra Wereśniaka (na zdjęciu). Oprócz wielu polskich gwiazd, w filmie będziemy mieli okazję zobaczyć Marka Sowę, dyrektora polskiej stacji muzycznej Atomic TV i Marka Szmyta, prezesa Wizji TV, którzy zagrali tam epizodyczne role. „Zakochani” to historia o miłości, w której ponoć nie ma przemocy, polityki i specyficznie polskich problemów. Reżyser zapowiada premierę na tegorocznym festiwalu w Gdyni. Film powstaje w koprodukcji Wizji TV, APF i MTL MAXFILM.

Biznesmeni zjednoczyli się w słusznym celu

Biznes czasami potrafi się zjednoczyć. W zbieranie funduszy potrzebnych do zakupu skalpela harmonicznego dla Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie zaangażowało się ponoć całe środowisko. Dwadzieścia pięć procent potrzebnej na ten cel kwoty przekazał Pricewater-houseCoopers. Resztę zebrano na zorganizowanym pod koniec marca balu dobroczynnym.

Skalpel służy już dzieciom w szpitalu. Wojciechowi Woźniakowi (po prawej), ordynatorowi Oddziału Chirurgii Onkologicznej Instytutu Matki i Dziecka, wręczył go John Jeffrey, dyrektor naczelny PricewaterhouseCoopers. MAZ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Zgutka, Wojciech Surmacz, Karol Wieczorek, Karolina Guzińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Plotki z parkietu i okolic