Plotki ze świata biznesu i okolic

Zawadzka Renata, Niewrzędowski Artur
opublikowano: 2000-02-04 00:00

TUI wierzy w sukces na polskim rynku

Prezentacja wakacyjnej oferty TUI Polska stała się okazją do spotkania z partnerami i nagrodzenia najlepszych. W ubiegłym roku z oferty biura skorzystało za pośrednictwem 170 agencji 50 tys. Polaków. Rok 2000 ma przynieść wzrost o 8 tys. Te optymistyczne rokowania sprawiły, że zdecydowano się na otwarcie jeszcze w tym roku pierwszego własnego biura w Warszawie

— Ofertę TUI możemy polecić niczego nie ryzykując, a z tego przecież żyjemy. Decydując się na tego touroperatora wykluczyliśmy innych z naszej oferty — zapewniają Tomasz Rżysko, prezes agencji Euroreisen (po lewej) i Andrzej Kawski, kierownik WCT

Jako najlepsi sprzedawcy TUI zostali wyróżnieni dyplomami. W pracy posługują się nie tylko katalogami. Sporą część ofert sprawdzili sami w czasie prywatnych i służbowych wyjazdów (na fotografii z Marią Baumgartner, szefową PR w TUI Polska). RZ

Dom Restauracyjny Landa powstał w niespełna rok

Zanim spółka TWT uzyskała zezwolenie na budowę domu restauracyjnego, zgodę musiało wyrazić wiele instytucji. Związane z tym perypetie trwały dwa lata, mimo wielkiej przychylności władz lokalnych. Za to prace adaptacyjne i budowa zajęły zaledwie 11 miesięcy. To krótko, zważywszy, że obiekt — własność Mennicy Państwowej, przed wojną Rozlewni Win Junga — od czasu wojny straszył zaniedbanymi ruinami.

— Całość inwestycji pochłonęła ponad 12 mln zł. Mieliśmy pokrycie na 25 proc. tej kwoty w kapitale własnym. Wzięliśmy kredyt od LG Banku — jedynego, który uwierzył w powodzenie naszej koncepcji — mówi Tadeusz Landa, prezes spółki, jeden z jej współwłaścicieli.

Dziś w miejscu, w którym do niedawna kloszardzi raczyli się marnej jakości winem, można w usytuowanej na piętrze Złotej Perle zjeść np. pieczęć cielęcą w listkach z sosem pesto, na parterze spałaszować brazylijskie specjały, a w piwnicach skorzystać z dwu barów na licencji South Beach Caffe i na koniec zapalić cygaro w specjalnej salce obok humidoru — sklepu z cygarami świata. Jedyny problem — brak parkingu — już w marcu zostanie rozwiązany. Dom restauracyjny zaanektuje na potrzeby klientów piętro w usytuowanym obok garażu. RZ

PBK kontynuuje mecenat

Noworoczne spotkanie Powszechnego Banku Kredytowego połączono z wernisażem wystawy Marka Jaromskiego pod znamiennym tytułem „Niebieska moneta”.

— Chciałbym podziękować bankowi, że nie potraktował mnie jak konkurenta i zdecydował się wystawić tę niebieską monetę. Takież same podziękowania mam dla pani Henryki Bochniarz, prezes firmy Nicom Consulting za wsparcie duchowe i materialne. Na malowanie monet brakowało mi niestety pieniędzy — mówi z dużym poczuciem humoru artysta (na zdjęciu w środku pomiędzy Ferdynandem Ruszczycem, szefem Muzeum Narodowego i Andrzejem Podsiadło, prezesem PBK — „lansującym” papierowe monety).

PBK nie od dziś stara się pełnić rolę mecenasa kultury. Galeria usytuowana w siedzibie banku uzyskała patronat Muzeum Narodowego. Bank na tym nie poprzestaje. Sponsoruje m.in. Festiwal Muzyki Bacha i udzieli wsparcia finansowego dla wystawy Jacka Malczewskiego. RZ

Empik przyznał Asy

Ogólnopolska sieć sklepów multimedialnych Empik przyznała po raz pierwszy nagrody i wyróżnienia najlepiej sprzedającym się produktom. Asy Empiku przyznano w sześciu kategoriach — książka polska, książka zagraniczna, muzyka polska i muzyka zagraniczna oraz multimedia-edukacja i multimedia-rozrywka. Nagrody zostały przyznane na podstawie zachowań klientów, którzy oddawali głosy na swoich ulubieńców kupując ich utwory. Asy Empiku otrzymali Joanna Chmielewska, Kayah i Goran Bregović, Paulo Coelho, The Offspring, CD Projekt i Young Digital Poland. Empik przyznał także nagrodę specjalną wysokości 10 tys. za Wydarzenie Roku 1999. Otrzymała ją firma Young Digital Poland za program edukacyjny Ruro Plus + Reward. AN