PLOTKI ZE ŚWIATA BIZNESU I OKOLIC
Wręczono odznaczenia naukowcom z SGH
Co roku, w drugą środę po Wielkanocy, Szkoła Główna Handlowa obchodzi swoje święto. Nie wiadomo, czy tradycja sięga czasu powstania szkoły — 1907 roku — ale na pewno znana jest tym naszym czytelnikom, którzy zdobywali szlify w tej znakomitej warszawskiej uczelni. Z tej okazji najbardziej zasłużeni wykładowcy otrzymują odznaczenia państwowe, a tym, którzy uzyskali kolejne stopnie naukowe, uroczyście wręcza się stosowne certyfikaty. W tym roku wśród zaproszonych gości znaleźli się m.in. rektorzy zaprzyjaźnionych wyższych uczelni, a ordery i odznaczenia państwowe wręczał osobiście prof. dr hab. Mirosław Handtke, Minister Edukacji Narodowej (na fotografii uchwycony w momencie dekorowania Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski prof. dr. hab. Mariana Strużyckiego i Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski prof. dr. hab. Andrzeja Hermana). Uroczystość stała się okazją do wręczenia nagród osobom wyróżnionym w konkursie „Prace badawcze młodych naukowców”. Po zakończeniu części oficjalnej studenci bawili się jak co roku wspólnie z przedstawicielami władz uczelni na pikniku akademickim. RZ
Anne McBride i ComPress rozpoczęły współpracę
Spółka ComPress, jedna z najstarszych polskich agencji public relations, oficjalnie rozpoczęła współpracę z Anne McBride Company, amerykańską agencją specjalizującą się w relacjach inwestorskich (IR). Obie firmy będą wspólnie realizować całościowe programy IR dla polskich firm oferujących GDR-y lub ADR-y oraz poszukujących inwestorów na międzynarodowych rynkach kapitałowych. ComPress i Anne McBride Company będą także doradzać polskim firmom, które mają już inwestorów finansowych na rynkach Europy i USA.
— Współpraca z ComPress ma dla nas duże znaczenie, szczególnie, że jest to nasz pierwszy partner z Europy Środkowej. Liczymy, że razem będziemy oferować polskim firmom usługi IR na rynku międzynarodowym oraz naszym klientom na rynku polskim — deklaruje Anne McBride, prezes i dyrektor generalny Anne McBride Company (na zdjęciu z Małgorzatą Wejtko, prezes zarządu ComPress).
W opinii zachodniego kapitału, słabością polskiego rynku jest brak profesjonalnego IR. Zarządy polskich firm często pamiętają o inwestorach tylko w momencie wchodzenia na giełdę lub emisji nowych akcji. Zdaniem obu partnerów, warunkiem sukcesu dla polskich firm, które chcą zaistnieć na zagranicznych rynkach finansowych, jest silny program relacji inwestorskich, wykorzystujący międzynarodowe standardy komunikacji. KG
„PULS BIZNESU” promuje się w stylu retro
W czasie najdłuższego weekendu tego roku, na terenie największego poznańskiego centrum handlowego — M1 miała miejsce wielka promocja poznańskich gazet i wydawnictw. Wspólnie z największym dziennikiem regionalnym — „Głosem Wielkopolski” — promował się „Puls Biznesu”. Bez fałszywej skromności można powiedzieć, że była to bardzo oryginalna i efektowna prezentacja. W scenerii retro przechadzały się elegancko ubrane damy i panowie, co rusz spozierający w znajome szpalty naszej gazety. Wśród ciżby kupujących uwijali się gazeciarze, jakby żywcem wyciągnięci z lat 20. Ich okrzyki: „Puuuuls Bizneeeesu” naaaajlepszy dziennik gospodarczy w Polsce! gromko rozbrzmiewały w pasażach centrum. Niekonwencjonalność promocji spowodowała, że stoisko „Pulsu Biznesu” cieszyło się wielkim zainteresowaniem publiczności.
— Już po raz trzeci organizujemy kiermasz, na którym prezentują się poznańskie tytuły prasowe i wydawnictwa książkowe. Cieszę się, że po raz pierwszy możemy gościć „Puls Biznesu” — mówi Remigiusz Cholewicki, dyrektor Centrum Handlowego M1. RG
Prezentacja Hiszpanii ma olśnić nowoczesnością
Królestwo Hiszpanii będzie gościem specjalnym 72 Międzynarodowych Targów Poznańskich. Prezentację ponad 150 firm na MTP zainaugurował w Warszawie ambasador Juan Pablo de Laiglesia (na zdjęciu drugi od lewej), wraz z radcą handlowym ambasady, przedstawicielami koordynującego całe przedsięwzięcie Hiszpańskiego Instytutu Handlu Zagranicznego (ICEX) oraz dziennikarzami redakcji „El Pais Internacional”.
O ile Polacy przekonali się już do walorów turystycznych kraju za Pirenejami, o tyle jego możliwości gospodarcze są u nas ciągle niedoceniane. A przecież Europa już dawno zdjęła z Hiszpanii etykietkę corridy i flamenco. Polsce ma to uzmysłowić właśnie poznańska prezentacja, organizowana pod hasłem „Hiszpania 2000 — przemysł i technologia”. Nasze kraje położone są na dwóch krańcach obszaru UE, ale we wszystkich unijnych kalkulacjach Polska (38,7 mln ludności) porównywana jest właśnie z Hiszpanią (39,4 mln). Iberyjscy partnerzy mogliby nam udzielić paru lekcji. Na początek — jak trafnie wytypować chociaż kilka polskich specjalności eksportowych, tak jak im się udało postawić na płytki ceramiczne, buty czy zabawki. JAZ