PLOTKI ZE ŚWIATA BIZNESU I OKOLIC

Zawadzka Renata, Bajer Dominika
27-06-2000, 00:00

PLOTKI ZE ŚWIATA BIZNESU I OKOLIC

„Puls Biznesu” nagradzał Mistera Eksportu 2000

„Puls Biznesu” ufundował pamiątkowe dyplomy zwycięzcom konkursu Mister i Junior Eksportu 2000. Tytuł Mistera Eksportu 2000 i nagrodę wysokości 80 tys. zł otrzymał poznański PoWoGaz za eksport wodomierzy irygacyjnych WI i WIK. Wicemisterem Eksportu 2000 został Stalprodukt z Bochni, producent stalowych kształtowników zimnogiętych. Tytuł Juniora Eksportu 2000 przyznano fabryce maszyn Famak z Kluczborka, za eksport ładowarko-zwałowarki ŁZKS. Wicemister, podobnie jak Junior Eksportu, otrzymał nagrodę pieniężną wysokości 40 tys. zł. Kapituła przyznała również dwa wyróżnienia: w kategorii Mister Eksportu 2000 nagrodzono linię produkcji włóknin Befama, w kategorii Junior Eksportu 2000 wyróżnienie przyznano Hucie Stalowa Wola za eksport spycharki gąsienicowej. Piotrowi Janeczkowi, prezesowi zarządu Stalproduktu, dyplom wręczył Andrzej Stepanów z „Pulsu Biznesu”, na zdjęciu z Bogusławem Zalewskim, prezesem MTP (drugi od lewej) i senatorem Wojciechem Krukiem, prezydentem Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej (pierwszy od prawej).

Konkurs Mister i Junior Eksportu 2000 organizowały: Ministerstwo Gospodarki, Krajowa Izba Gospodarcza i Międzynarodowe Targi Poznańskie. Na uroczystości wręczenia nagród Mister i Junior Eksportu 2000 przyznano również Puchar Prezesa Krajowej Izby Gospodarczej. Otrzymał go Instytut Technologii Eksploatacji za wybitne osiągnięcia w eksporcie polskiej myśli technicznej. DB

UBG szkoli barmanów

Szacuje się, że w Polsce na 60 tys. osób zatrudnionych w zawodzie barmana zaledwie dwa tysiące uzyskało odpowiednie przeszkolenie. Mistrzów miksologii, trudnej sztuki mieszania składników napoju, jest zaledwie 16. Nic więc dziwnego, że wielkim zainteresowaniem wśród profesjonalistów i amatorów dobrych drinków cieszą się poświęcone tej tematyce książki napisane przez Zdzisława Nowickiego (na fotografii z Aleksandrą Becalą, uczestniczką wielu konkursów ogólnopolskich i zagranicznych, która w 1999 r. zajęła II miejsce w konkursie zorganizowanym w Singapurze). Ostatnia — „Nowe vademecum barmana”, jest wersją podręcznika wydanego w 1996 r. poszerzoną o nowe trendy i kierunki w miksologii światowej. Jej wydanie było możliwe dzięki wsparciu Unicom Bols Group (UBG), który ma swój udział także w promowaniu w Polsce zasad niezwykle widowiskowego miksowania w stylu dowolnym. Pod jego auspicjami zorganizowano Shakery Ő99 — pierwsze mistrzostwa świata barmanów w tej kategorii. UBG od kilku lat współpracuje z Zarządem Głównym Stowarzyszenia Polskich Barmanów, a w 1999 r. powołał Akademię Bolsa — Sztuka miksowania napojów, w której szkoli się barmanów z całej Polski. Firmie zapewne opłacają się działania promujące kulturę przyrządzania drinków i ich picia. W Polsce sprzedaje rocznie 50 mln butelek swoich produktów, a tylko w ubiegłym roku z tego tytułu osiągnęła blisko miliard zł przychodów brutto. RZ

Ericsson wspiera młodych twórców

W foyer siedziby firmy Ericsson do 17 września można oglądać wystawę pięciorga studentów Wydziału Grafiki warszawskiej ASP: Małgorzaty Gurowskiej, Marty Krzywickiej, Radosława Jana Balcerzaka, Barbary Król oraz Katarzyny Bakun. To już trzecie tego rodzaju wydarzenie artystyczne promowane przez firmę, a zapowiadane są następne. Jak twierdzi organizator wystawy, różnorodne techniki stosowane przez artystów i pasja, z jaką podchodzą do spełnienia swojej misji, ukazują podobieństwa pomiędzy nimi a biznesmenami i inżynierami związanymi z telekomunikacją. Oba światy łączy wspólny cel — dążenie do pełnego zrozumienia i łatwości komunikacji. Stały patronat artystyczny nad Galerią Ericsson sprawuje Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie. RZ

KIG oferuje usługi dla małych i średnich firm

Rosnące zainteresowanie możliwościami eksportu ze strony małych i średnich przedsiębiorstw sprawiło, że Krajowa Izba Gospodarcza znacznie rozszerzyła skierowaną do nich ofertę.

— Proponujemy m.in. szkolenia w zakresie reguł postępowania w obrocie międzynarodowym. Małe i średnie przedsiębiorstwa na równi z wielkimi mogą uczestniczyć w organizowanych przez nas kilkudziesięciu imprezach targowo-wystawienniczych rocznie — zachęca Michał Konwicki, dyrektor biura samorządu.

Ponadto KIG oferuje usługi w zakresie informacji gospodarczej, wywiadownię, legalizację dokumentów handlowych itp. Jak za każdą pomoc w prowadzeniu interesów i za tę trzeba płacić. Jednak, jak zapewnia Michał Konwicki, ceny usług utrzymano w dolnych strefach cenników obowiązujących na rynku. RZ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zawadzka Renata, Bajer Dominika

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / PLOTKI ZE ŚWIATA BIZNESU I OKOLIC