Czytasz dzięki

Poczta Polska chce produkować

opublikowano: 17-11-2019, 22:00

Narodowy operator myśli o przejęciu spółki Pakomatic, producenta samoobsługowych automatów paczkowych montowanych m.in. w blokach.

Poczta Polska (PP), która w tym roku zdecydowała się zainstalować 200 pierwszych automatów paczkowych, chce jeszcze mocniej zaistnieć na rynku takich urządzeń. Właśnie ogłosiła przetarg na przeprowadzenie due diligence i wycenę spółki Pakomatic. Narodowy operator pocztowy lakonicznie wypowiada się o potencjalnym przejęciu.

Jeśli Poczta Polska, którą kieruje Przemysław Sypniewski, nawiąże bliższą
współpracę ze spółką Pakomatic, upowszechni jej automaty paczkowe montowane
m.in. w domach wielorodzinnych
Zobacz więcej

CIEKAWY RUCH:

Jeśli Poczta Polska, którą kieruje Przemysław Sypniewski, nawiąże bliższą współpracę ze spółką Pakomatic, upowszechni jej automaty paczkowe montowane m.in. w domach wielorodzinnych Fot. Marek Wiśniewski

— Analizujemy funkcjonujące na rynku rozwiązania w obszarze ostatniej mili. Jednym z nich jest podmiot, z którym podjęliśmy współpracę w ramach programu GammaRebbels — mówi Justyna Siwek, rzeczniczka PP.

Elastyczność przesyłek

GammaRebbels to program organizowany przez Pocztę Polską z HardGamma Ventures, w którym ponad dwa lata temu z 80 start-upów wybrano dziewięć najciekawszych. Wśród nich był właśnie Pakomatic, białostocki producent automatów paczkowych. Od znanych urządzeń firmy InPost różnią się m.in. tym, że są stawiane bezpośrednio w budynkach wielorodzinnych w porozumieniu ze spółdzielniami lub wspólnotami, podobnie jak tradycyjne skrzynki na listy. W efekcie współpracy PP z Pakomatikiem w apartamentowcu na warszawskim Żoliborzu pojawił się pierwszy automat. Rzeczniczka Poczty przyznaje, że w strategii spółki jest poszukiwanie rozwiązań zwiększających elastyczność odbiorów przesyłek.

— Obecnie jesteśmy na etapie wstępnych analiz rozwiązań Pakomatiku i oceny dotychczasowej współpracy. Rozmawiamy o optymalnym modelu współpracy z tą firmą — informuje Justyna Siwek.

Pakomatic też jest otwarty na propozycje.

— Widzimy wiele możliwości współpracy z Pocztą Polską. Niczego nie wykluczamy — mówi Łukasz Łapiński, prezes spółki.

Przyznaje jednocześnie, że spółka coraz częściej spotyka się z zainteresowaniem potencjalnych inwestorów.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Młoda firma z potencjałem

Pakomatic został założony w 2016 r. Jego wspólnikami, a jednocześnie członkami zarządu są Wojciech i Łukasz Łapińscy. Ubiegły rok spółka zamknęła sprzedażą na poziomie 131,6 tys. zł, czyli ponadczterokrotnie wyższą niż rok wcześniej. Przychody mogą rosnąć skokowo, gdyż biznes dopiero nabiera rozpędu.

— Urządzenia do budynków sprzedajemy od września ubiegłego roku. Ten rok zakończymy z 20 wdrożeniami. Coraz częściej współpracujemy

Rynek napędzany internetem

Według danych z raportu Statista Digital Market Outlook Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. Jeszcze w 2015 r. jego wartość szacowano na 30 mld zł, a w tym roku będzie to 50 mld zł. E-commerce napędza popyt na przesyłki. Według estymacji Poczty Polskiej w 2023 r. wartość rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe) w Polsce będzie kształtować się na poziomie blisko 12 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 50 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Większa liczba przesyłek napędza popyt na automaty paczkowe. W Polsce liderem jest inPost, który we wrześniu otworzył paczkomat nr 5 tys. z architektami i deweloperami, więc nierzadko projektujemy automaty z terminem dostawy np. za dwa lata — mówi prezes białostockiej spółki.

Pakomatic chwali się na stronie internetowej ciekawym portfolio klientów, wśród których są nie tylko deweloperzy, jak Echo Investment czy Okam Capital, ale też sieci handlowe, jak Decathlon. Urządzenia dostarczane do budynków są dostępne dla każdego: kuriera, pralni czy firmy cateringowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane