Strategia Poczty Polskiej ma być gotowa do końca czerwca. Leszek Kwiatek, dyrektor generalny PP, spodziewa się, że jesienią na forum rządu i parlamentu odbędzie się debata nad przyszłością przedsiębiorstwa.
Obok opracowania strategii, szef PP zamierza w tym roku dostosować firmę do standardów UE, wdrożyć nową strukturę organizacyjną, która ma usprawnić zarządzanie, oraz — co najważniejsze — zahamować niekorzystne tendencje polegające na kurczeniu się udziałów Poczty w rynku usług nie zmonopolizowanych.
Zdaniem szefa PP, notowany w ostatnich latach spadek wydajności pracy nie powodował ograniczenia podwyżek płac, które stanowią potężną pozycję w kosztach firmy zatrudniającej blisko 100 tys. ludzi.
— W 2002 r. podwyżki nie przekroczą 4 proc. — mówi.
W 2001 r. PP osiągnęła przychody przekraczające 5,5 mld zł, a zysk netto wyniósł zaledwie 3,8 mln zł. W tym roku PP zakłada 5-proc. wzrost przychodów i podobny kosztów.