Poczta zapłaci za spóźnienia

DI, Rz
opublikowano: 2010-08-06 13:07

Ponad 220 tys. reklamacji wpłynęło do Poczty Polskiej (PP) w 2009 roku. Niemal 78 proc. z nich zostało oddalonych i uznanych za niezasadne. Teraz UKE chce zwiększyć odpowiedzialność pocztowego monopolisty - informuje "Rzeczpospolita".

UKE zmusi PP do wypłacania rekompensat za niedostarczenie przesyłki na czas.

Poczta Polska oddaliła większość zgłoszonych reklamacji.
Poczta Polska oddaliła większość zgłoszonych reklamacji.
None
None

Procent oddalonych reklamacji w PP wynosi aż 77,7 proc. Tymczasem u małych operatorów również są reklamacje, ale tam ok. 70 proc. spraw zostaje rozwiązanych pozytywnie dla klienta.

PP wypłaca rekompensaty za źle wykonane usługi, ale zdaniem UKE są one zbyt niskie. Spółka zasłania się przepisami Światowego Związku Pocztowego i przy wypłatach rekompensaty klientom bazuje na stawkach minimalnych.