Pogłoski o śmierci druku są przesadzone

Paulina Kostro
opublikowano: 03-12-2017, 22:00

Większość polskich firm nie wdraża rozwiązań optymalizujących koszty związane z produkcją dokumentów. Nie dbają również o bezpieczeństwo danych.

Dla 80 proc. rodzimych przedsiębiorstw kwestia druku jest nadal kluczowa lub bardzo ważna — wynika z badania „Użytkowanie urządzeń drukujących w przedsiębiorstwach” zrealizowanego przez firmę Brother. Wynika to po części z regulacji prawnych, dotyczących przechowywania dokumentów w wersji papierowej, takich jak umowy czy pisma księgowe.Drugim istotnym czynnikiem jest przyzwyczajenie pracowników do korzystania z dokumentów w wersji tradycyjnej.

— Wyniki badania pokazują, że pogłoski o śmierci druku okazują się przesadzone. Widzimy, że polskie małe i średnie firmy nadal dużo drukują, i szacujemy, że w ciągu najbliższych lat to się nie zmieni — komentuje Piotr Baca, menedżer krajowy w Brother Polska. Interesującym aspektem jest fakt, że firmy, mimo rzadkiego wykorzystywania modułu faksu w urządzeniach drukujących, często wybierają modele wyposażone właśnie w tę funkcjonalność.

90 proc. polskich MŚP drukuje w technologii laserowej, ponieważ jest ona wydajniejsza, szybsza i tańsza niż atrament. Ponadto ankietowane firmy w przeważającej większości (87 proc.) wybierają wydruki w czerni i bieli, kolor stosuje zaledwie 10 proc. przedsiębiorstw. Przy zakupie urządzeń drukujących polskie MSP zwracają największą uwagę na koszt materiałów eksploatacyjnych (64 proc. wskazań). Mniejsza waga przywiązywana jest do niskiej awaryjności (40 proc.), szybkości drukowania (38 proc.) i, co może być zaskoczeniem, ceny urządzenia (36 proc.).

Wart podkreślenia jest fakt, że najmniej istotne dla ankietowanych okazało się być bezpieczeństwo danych, które uzyskało zaledwie 7 proc. wskazań wśród kryteriów zakupowych. Połowa ankietowanych nie jest zainteresowana outsourcingiem druku, a 40 proc. jest zdania, że usługi tego typu są ważne lub kluczowe dla przedsiębiorstw. Zdecydowana większość (łącznie 96 proc.) w ogóle nie drukuje z urządzeń mobilnych, takich jak smartfony i tablety (lub robi to rzadko). Firmy postrzegają technologie druku mobilnego w charakterze gadżetu konsumenckiego, niedostosowanego do środowiska biurowego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Pogłoski o śmierci druku są przesadzone