Pogorszyły się nastroje Polaków

opublikowano: 21-11-2019, 22:00

W listopadzie pogorszyły się obecne i przyszłe nastroje konsumentów.

Indeks bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej wyniósł 6,7, co oznacza spadek o 2,6 pkt proc. względem października. Wszystkie części składowe miernika zanotowały spadek. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej natomiast wyniósł 2,2 pkt, co oznacza spadek względem poprzedniego miesiąca o 1,4 pkt proc. W tym przypadku lepiej niż przed miesiącem badani ocenili możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy oraz poziom przyszłego bezrobocia, gorzej zaś m.in. ocenę przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju.

6,7 pkt Tyle wynosi wskaźnik bieżącej ufności konsumenckiej.

1,5 pkt proc. O tyle r/r spadł bieżący wskaźnik koniunktury.

2,2 pkt Tyle wynosi wskaźnik wyprzedzającej ufności konsumenckiej.

1,2 pkt proc. O tyle gorszy odczyt r/r zanotowano w listopadzie 2019 r.

fb545d1e-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Ekonomia na dzień dobry
Newsletter autorski Marcela Lesika
ZAPISZ MNIE
Ekonomia na dzień dobry
autor: Marcel Lesik
Wysyłany raz w tygodniu
Marcel Lesik
Autorski newsletter poświęcony światowej ekonomii: analizy, prognozy, badanie trendów i sprawdzanie faktów.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Lesik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy