Point Group na wyższej półce

ZK
opublikowano: 2008-09-24 00:00

Medialna grupa atakuje segment premium. Kwartalnik "MaleMAN" zostanie skierowany do precyzyjnie wybranych klientów.

Medialna grupa atakuje segment premium. Kwartalnik "MaleMAN" zostanie skierowany do precyzyjnie wybranych klientów.

Warszawska platforma medialna kupiła za 55 tys. zł 100 proc. udziałów w firmie Next Media. To wstęp do większego projektu mającego uzupełnić portfel Point Group, która do swoich czasopism związanych z pop-kulturą i kulturą czasu wolnego włącza też stopniowo projekty na rynku premium oraz rynku czasopism luksusowych.

Giełdowa firma razem ze Smart Marketing Solutions podniosą kapitał Next Media z 50 tys. zł do 500 tys. zł i podzielą się głosami po połowie. W miarę potrzeb możliwe są kolejne dofinansowania projektu.

Next Media mają wydawać kwartalnik "MaleMAN". Magazyn skupi się na tematyce mody i stylu. Jego nakład planowany jest w wysokości 70 tys. egzemplarzy. Z tego 50 tys. wysyłanych będzie bezpośrednio do uczestników wybranych programów lojalnościowych, około 10 tys. trafi do ściśle wyselekcjonowanych miejsc, takich jak: sklepy, luksusowe hotele, restauracje czy ośrodki spa, a jedynie kilka tysię- cy sztuk będzie dostępnych w otwartej sprzedaży.

Jeżeli po wydaniu trzech numerów przedsięwzięcie spełni oczekiwania, Point Group zgodnie z obietnicą odkupi od Smarta dodatkowe 10 proc. udziałów w Next Media za 500 tys. zł i w ten sposób przejmie pakiet większościowy.

Spółka prognozuje na ten rok 8,86 mln zł zysku brutto i 30,2 mln zł na rok przyszły. Przychody mają wynieść odpowiednio 76,95 mln zł i 116,37 mln zł.

Point Group jest aktywna w zakresie nowych projektów. Kilka dni temu kupiła 22,5 proc. kapitału notowanej na New Connect spółki Index Copernicus International, która prowadzi platformę globalnej współpracy naukowej.