Medialna grupa atakuje segment premium. Kwartalnik "MaleMAN" zostanie skierowany do precyzyjnie wybranych klientów.
Warszawska platforma medialna kupiła za 55 tys. zł 100 proc. udziałów w firmie Next Media. To wstęp do większego projektu mającego uzupełnić portfel Point Group, która do swoich czasopism związanych z pop-kulturą i kulturą czasu wolnego włącza też stopniowo projekty na rynku premium oraz rynku czasopism luksusowych.
Giełdowa firma razem ze Smart Marketing Solutions podniosą kapitał Next Media z 50 tys. zł do 500 tys. zł i podzielą się głosami po połowie. W miarę potrzeb możliwe są kolejne dofinansowania projektu.
Next Media mają wydawać kwartalnik "MaleMAN". Magazyn skupi się na tematyce mody i stylu. Jego nakład planowany jest w wysokości 70 tys. egzemplarzy. Z tego 50 tys. wysyłanych będzie bezpośrednio do uczestników wybranych programów lojalnościowych, około 10 tys. trafi do ściśle wyselekcjonowanych miejsc, takich jak: sklepy, luksusowe hotele, restauracje czy ośrodki spa, a jedynie kilka tysię- cy sztuk będzie dostępnych w otwartej sprzedaży.
Jeżeli po wydaniu trzech numerów przedsięwzięcie spełni oczekiwania, Point Group zgodnie z obietnicą odkupi od Smarta dodatkowe 10 proc. udziałów w Next Media za 500 tys. zł i w ten sposób przejmie pakiet większościowy.
Spółka prognozuje na ten rok 8,86 mln zł zysku brutto i 30,2 mln zł na rok przyszły. Przychody mają wynieść odpowiednio 76,95 mln zł i 116,37 mln zł.
Point Group jest aktywna w zakresie nowych projektów. Kilka dni temu kupiła 22,5 proc. kapitału notowanej na New Connect spółki Index Copernicus International, która prowadzi platformę globalnej współpracy naukowej.