Pokaż klientom swoje atuty, podpatrz konkurencję

  • Marta Bellon
13-02-2012, 00:00

Imprezy targowe czasem przynoszą kontrakty, a zawsze — wiedzę o branży.

Obecność firmy na targach może przynieść wiele dobrego — nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale też podnieść rozpoznawalność oraz prestiż firmy, a także pomóc w nawiązaniu współpracy biznesowej — przekonują eksperci.

Marek Zieliński, zajmujący się komunikacją i technikami perswazji w biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, tłumaczy, że efekty uczestnictwa w imprezach targowych zależą od wielu czynników — tego, jakie cele przedsiębiorca ustalił sobie wcześniej na podstawie własnych doświadczeń, opinii w branży oraz statystyki organizacji targowych i samego organizatora targów oraz tego, w jaki sposób będzie się promował wśród klientów, na których firmie najbardziej zależy.

— Istotne jest to, aby cele targowe były możliwe do spełnienia, spójne i określone ilościowo. Cel: „zdobyć jak najwięcej kontaktów”, jest błędnie postawiony. Dodatkowo pamiętać należy o przeszkoleniu personelu targowego, od postawy którego zależy bardzo dużo — zwraca uwagę Marek Zieliński. Marcin Gębarowski z Katedry Marketingu Politechniki Rzeszowskiej dodaje, że targi to jedna z najbardziej transparentnych form komunikacji marketingowej, a na udział w nich decydują się firmy, które nie boją się poddać publicznemu osądowi.

— Przy prawidłowym przygotowaniu wystąpienie targowe może się stać ważnym instrumentem budowania świadomości marki wystawcy. Bliski kontakt ze zwiedzającymi pozwala bowiem wykreować przekaz, który zostanie przez nich na długo zapamiętany. Wystąpienie, któremu nada się atrakcyjny i aktywny charakter — angażując, zgodnie z założeniami marketingu sensorycznego, wszystkie zmysły osób odwiedzających ekspozycję — pozwala wzbudzić emocje, a tym samym skojarzyć ofertę i markę wystawcy z wyjątkowym doświadczeniem — mówi Marcin Gębarowski. Tłumaczy, że targi odwiedza tysiące osób, które ze względu na swoją działalność zawodową lub hobbystyczną interesują się wąskim obszarem tematycznym.

— Dzięki temu można przeprowadzić wiele ważnych rozmów w ciągu zaledwie kilku dni, co jest trudne w codziennej praktyce handlowej. Spotkania targowe pozwalają na kontakt z ostatecznymi nabywcami, przyczyniając się tym samym do zyskiwania cennych opinii dotyczących produktu oraz działań marketingowych wystawiającej się firmy. Ponadto frekwencja wystawców i zwiedzających daje wiarygodny obraz obecnej sytuacji w danej branży oraz pozwala przewidzieć najbliższe trendy. Takich możliwości nie oferuje żadne inne narzędzie marketingowe — mówi Marcin Gębarowski.

Cały tekst przeczytasz w poniedziałkowym "Pulsie Biznesu" lub TUTAJ.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Pokaż klientom swoje atuty, podpatrz konkurencję