Pokolenie C podbija rynek pracy

opublikowano: 21-07-2019, 22:00

Dlaczego „podłączeni” są przyszłością firm? Wbrew pozorom nie myślą tylko o słońcu, plaży i obrzydliwej kasie za nic.

Młodzi pracownicy, czyli igreki i zetki, nazywani są często pokoleniem C — od przymiotnika „connected” (ang. połączony). Chodzi o osoby stale podpięte do internetu i wykorzystujące codziennie media społecznościowe zarówno do komunikacji prywatnej, jak i zawodowej. Digitalne kompetencje decydują o tym, że znaczenie tej grupy na rynku rośnie. Firmy przechodzą transformację cyfrową, przez co analogowe umiejętności pokolenia X (ludzie w średnim wieku) stają się powoli passé. W rezultacie biznesem zaczyna trząść generacja C. Tym cenniejsza dla pracodawców, że dodatkowo cechuje się elastycznością i mobilnością (gotowość zmiany miejsca zamieszkania). Tylko jak pozyskać plemię wychowane wśród nowinek IT?

Odpowiedź wydaje się prosta: z rekrutacją tej kategorii fachowców nie powinny mieć problemu przedsiębiorstwa, które szanują ich preferencje, nawyki i potrzeby. Wiadomo, że nie lubią przychodzić do biura, więc po co ich zmuszać?

— Powszechny dostęp do szerokopasmowego internetu sprawia, że można pracować z dowolnego miejsca na świecie. Nowoczesne rozwiązania wideokonferencyjne pozwalają zespołowi realizować wspólne projekty, nawet jeśli jeden jego członek siedzi w biurze w Warszawie, drugi w praskiej kawiarni, a trzeci na pokładzie TGV do Paryża — mówi Paul Clark, dyrektor zarządzający spółki Poly w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).

Populacja C nie ma charakteru demograficznego, ale psychograficzny. Oznacza to, że krąg jej kontaktów przekracza granice geograficzne i wiekowe. O przynależności do „podłączonych” decyduje nie tyle metryka, ile intuicyjne posługiwanie się technologiami i kreatywność — nie interesuje ich bierny odbiór, są twórcami pomysłów i treści. A że szefów starej daty czasem to drażni? Można tłamsić niezależność pracowników, ale lepiej zrobić z niej dobry użytek.

Sprawdź program kongresu "HR Summit 2019", 11-12 września 2019, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu