Pokolenie C podbija rynek pracy

opublikowano: 21-07-2019, 22:00

Dlaczego „podłączeni” są przyszłością firm? Wbrew pozorom nie myślą tylko o słońcu, plaży i obrzydliwej kasie za nic.

Młodzi pracownicy, czyli igreki i zetki, nazywani są często pokoleniem C — od przymiotnika „connected” (ang. połączony). Chodzi o osoby stale podpięte do internetu i wykorzystujące codziennie media społecznościowe zarówno do komunikacji prywatnej, jak i zawodowej. Digitalne kompetencje decydują o tym, że znaczenie tej grupy na rynku rośnie. Firmy przechodzą transformację cyfrową, przez co analogowe umiejętności pokolenia X (ludzie w średnim wieku) stają się powoli passé. W rezultacie biznesem zaczyna trząść generacja C. Tym cenniejsza dla pracodawców, że dodatkowo cechuje się elastycznością i mobilnością (gotowość zmiany miejsca zamieszkania). Tylko jak pozyskać plemię wychowane wśród nowinek IT?

Fotolia

Odpowiedź wydaje się prosta: z rekrutacją tej kategorii fachowców nie powinny mieć problemu przedsiębiorstwa, które szanują ich preferencje, nawyki i potrzeby. Wiadomo, że nie lubią przychodzić do biura, więc po co ich zmuszać?

— Powszechny dostęp do szerokopasmowego internetu sprawia, że można pracować z dowolnego miejsca na świecie. Nowoczesne rozwiązania wideokonferencyjne pozwalają zespołowi realizować wspólne projekty, nawet jeśli jeden jego członek siedzi w biurze w Warszawie, drugi w praskiej kawiarni, a trzeci na pokładzie TGV do Paryża — mówi Paul Clark, dyrektor zarządzający spółki Poly w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).

Populacja C nie ma charakteru demograficznego, ale psychograficzny. Oznacza to, że krąg jej kontaktów przekracza granice geograficzne i wiekowe. O przynależności do „podłączonych” decyduje nie tyle metryka, ile intuicyjne posługiwanie się technologiami i kreatywność — nie interesuje ich bierny odbiór, są twórcami pomysłów i treści. A że szefów starej daty czasem to drażni? Można tłamsić niezależność pracowników, ale lepiej zrobić z niej dobry użytek.

Sprawdź program kongresu "HR Summit 2019", 11-12 września 2019, Warszawa >>

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane