Pokolenie Millennium ceni elastyczność

  • Marta Bellon
opublikowano: 24-04-2013, 00:00

Młodsi pracownicy są gotowi pracować tak ciężko jak ich starsi koledzy, a praca jest dla nich równie ważna jak życie prywatne.

Elastyczność w miejscu pracy, równowaga między pracą a życiem prywatnym i możliwości realizacji zadań za granicą to warunki satysfakcji w życiu zawodowym, na jakie wskazuje tzw. pokolenie Millennium, czyli osoby urodzone w latach 1980-1995. Takie wnioski przynosi badanie przeprowadzone wśród 44 tys. pracowników PricewaterhouseCoopers (PwC), które częściowo obala stereotypy o generacji Y, ale niektóre z nich potwierdza.

Przedstawiciele pokolenia Millennium stanowią w tej chwili około 2/3 zatrudnionych przez PwC na całym świecie. Mimo że są bardziej obeznani z nowoczesnymi technologiami, żyją globalnie i chętnie dzielą się informacjami, badanie pokazuje, że nie czują się bardziej uprzywilejowani ani mniej oddani pracy niż ich starsi koledzy, i są zdecydowani równie ciężko pracować. Co ciekawe, aktualne nastroje osób należących do tego pokolenia podzielają także starsi pracownicy.

— Zestawiając wyniki globalnego badania z polską praktyką, wydaje się, że polscy „Millenials” nie różnią się istotnie od koleżanek i kolegów z innych części świata. Oznacza to, że i wyzwania, przed jakimi stają zarządzający kadrami w naszym kraju, nie będą odbiegały od tych, z którymi borykają się firmy poza Polską — komentuje Artur Kaźmierczak, dyrektor w zespole HR Consulting w PwC.

Pracownicy z tego pokolenia w każdym z podmiotów PwC biorących udział w badaniu chcą lepiej zrównoważyć swoje życie zawodowe i prywatne, jednak kwestia ta wydaje się mieć mniejsze znaczenie dla zatrudnionych we wschodnich regionach — państwach Oceanii.

Badanie wykazało ponadto, że zarówno pracownicy z pokolenia Millennium, jak i spoza niego cenią sobie elastyczność — w podobnym stopniu chcą możliwości zmiany godzin pracy w celu pogodzenia ich z prywatnymi sprawami. Są także zainteresowani pracą poza biurem, wykonywaną przy wykorzystaniu nowych technologii.

Z domu chciałoby pracować 64 proc. pracowników z pokolenia Millennium i 66 proc. tych starszych. Co ciekawe, pracownicy wszystkich generacji przyznają, że gotowi są zrezygnować z części płacy i dynamicznego systemu awansowania w zamian za... skrócenie czasu pracy. Taką deklarację złożyło 15 proc. wszystkich pracujących mężczyzn i 21 proc. pracujących kobiet.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane