Pokolenie Millennium ceni elastyczność

  • Marta Bellon
opublikowano: 24-04-2013, 00:00

Młodsi pracownicy są gotowi pracować tak ciężko jak ich starsi koledzy, a praca jest dla nich równie ważna jak życie prywatne.

Elastyczność w miejscu pracy, równowaga między pracą a życiem prywatnym i możliwości realizacji zadań za granicą to warunki satysfakcji w życiu zawodowym, na jakie wskazuje tzw. pokolenie Millennium, czyli osoby urodzone w latach 1980-1995. Takie wnioski przynosi badanie przeprowadzone wśród 44 tys. pracowników PricewaterhouseCoopers (PwC), które częściowo obala stereotypy o generacji Y, ale niektóre z nich potwierdza.

Przedstawiciele pokolenia Millennium stanowią w tej chwili około 2/3 zatrudnionych przez PwC na całym świecie. Mimo że są bardziej obeznani z nowoczesnymi technologiami, żyją globalnie i chętnie dzielą się informacjami, badanie pokazuje, że nie czują się bardziej uprzywilejowani ani mniej oddani pracy niż ich starsi koledzy, i są zdecydowani równie ciężko pracować. Co ciekawe, aktualne nastroje osób należących do tego pokolenia podzielają także starsi pracownicy.

— Zestawiając wyniki globalnego badania z polską praktyką, wydaje się, że polscy „Millenials” nie różnią się istotnie od koleżanek i kolegów z innych części świata. Oznacza to, że i wyzwania, przed jakimi stają zarządzający kadrami w naszym kraju, nie będą odbiegały od tych, z którymi borykają się firmy poza Polską — komentuje Artur Kaźmierczak, dyrektor w zespole HR Consulting w PwC.

Pracownicy z tego pokolenia w każdym z podmiotów PwC biorących udział w badaniu chcą lepiej zrównoważyć swoje życie zawodowe i prywatne, jednak kwestia ta wydaje się mieć mniejsze znaczenie dla zatrudnionych we wschodnich regionach — państwach Oceanii.

Badanie wykazało ponadto, że zarówno pracownicy z pokolenia Millennium, jak i spoza niego cenią sobie elastyczność — w podobnym stopniu chcą możliwości zmiany godzin pracy w celu pogodzenia ich z prywatnymi sprawami. Są także zainteresowani pracą poza biurem, wykonywaną przy wykorzystaniu nowych technologii.

Z domu chciałoby pracować 64 proc. pracowników z pokolenia Millennium i 66 proc. tych starszych. Co ciekawe, pracownicy wszystkich generacji przyznają, że gotowi są zrezygnować z części płacy i dynamicznego systemu awansowania w zamian za... skrócenie czasu pracy. Taką deklarację złożyło 15 proc. wszystkich pracujących mężczyzn i 21 proc. pracujących kobiet.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane