Polacy doceniają „bycie na swoim”

opublikowano: 07-06-2017, 22:00

Otwierając firmę rodzimi przedsiębiorcy, bardziej niż koledzy z innych krajów, patrzą na korzyści związane z dostępem do technologii.

Najistotniejsze przy rozpoczynaniu biznesu, zdaniem polskich właścicieli firm, są przejrzysta wizja (44 proc.) i fundusze (36 proc.) — wynika z badania „Nowoczesne IT w MŚP 2017” przeprowadzone przez Ipsos MORI na zlecenie Microsoftu.

Zobacz więcej

Fot. iStock

Przedsiębiorcy zwrócili uwagę, że przy budowaniu własnego biznesu duże znaczenie mają umiejętności potrzebne do rozwoju produktu i usługi (26 proc.) i osobiste predyspozycje (25 proc.). Co ciekawe, 13 proc. polskich właścicieli MSP wskazało na technologię jako jeden z kluczowych elementów na starcie. To najwyższy wynik spośród wszystkich badanych krajów europejskich.

— Chociażby dzięki rozwiązaniom w chmurze firmy MSP zyskują dostęp do zaawansowanych, ale prostych w obsłudze rozwiązań, bez czasochłonnych wdrożeń i kosztownych inwestycji, gwarantujących poziom bezpieczeństwa, jaki trudno byłoby im osiągnąć na starcie działalności — przekonuje Tomasz Dorf, odpowiedzialny za segment MSP w polskim oddziale Microsoftu.

Warto zauważyć, że wyniki badań w Polsce są podobne do opinii przedsiębiorców z innych krajów UE. Podstawową różnicą jest postrzeganie przez nich kwestii umiejętności przywódczych i zarządzania kadrą. Ten aspekt jest ważny dla 30 proc. uczestników badania z Czech i 27 proc. z Niemiec, natomiast w Polsce — zaledwie dla 9 proc.

Dlaczego Polacy decydują się na własną działalność gospodarczą? Dla 40 proc. przedsiębiorców głównym powodem jest poczucie większego bezpieczeństwa w przyszłości. 33 proc. stwierdziło natomiast, że „bycie na swoim” zapewnia im korzystniejszy, w porównaniu z innymi formami zatrudnienia, poziom równowagi między domem a miejscem zatrudnienia. Kolejnym motywem jest po prostu chęć zdobycia pracy (33 proc.). W tym przypadku średnia europejska jest dużo niższa, bo wynosi 18 proc. Badania wskazują również, że 53 proc. polskich przedsiębiorców łączy wzrost firmy z realizacją własnych pasji i samorozwojem — np. doskonaleniem rzemiosła czy dodatkowym czasem na sprawy prywatne.

40 proc. - dla tylu Polaków głównym powodem założenia biznesu było poczucie większego bezpieczeństwa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu