Polacy kupują z wyprzedzeniem

opublikowano: 05-02-2019, 22:00

Początek roku przyniósł kolejne zmiany dotyczące zakazu handlu. Dla Polaków nie były one zaskoczeniem.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez agencję mediową Havas Media Group, ponad 60 proc. rodaków zdaje sobie sprawę z faktu, że zakaz handlu nie obowiązuje jedynie w ostatnią niedzielę każdego miesiąca. Mimo sporej wiedzy i pewnego przyzwyczajenia do obowiązującego zakazu handlu, warto jednak zwrócić uwagę, że 46 proc. ankietowanych wskazuje, że dwie niedziele, podczas których można robić zakupy, były znacznie lepszym rozwiązaniem. Co ciekawe, z tym stwierdzeniem szczególnie zgadzają się mieszkańcy największych miast (52,7 proc.), którzy w tygodniu często borykają się z brakiem czasu na zakupy. Okazuje się, że kobiety lepiej przygotowują się do zakazu handlu — 61,7 proc. z nich robi zakupy z wyprzedzeniem. Natomiast mężczyźni częściej kupują produkty przez internet (4,8 proc. kontra 2,7 proc. w grupie pań) lub szukają sklepów otwartych w niedzielę (15,8 proc., kobiety — 8,6 proc.).

Mimo zmiany w przyzwyczajeniach zakupowych, 33 proc. badanych Polaków deklaruje, że odczuwają negatywne skutki obowiązywania nowej regulacji. Ankietowani wskazują, że szczególnie uciążliwy jest dla nich brak możliwości zrobienia awaryjnych, drobnych zakupów spożywczych — niezbędnych w momencie niespodziewanej wizyty gości lub gdy zabraknie czegoś do obiadu (20 proc.). Ponadto już 4,5 proc. respondentów obawia się negatywnych skutków ekonomicznych związanych z zakazem handlu — m.in. spowolnienia gospodarczego, zwolnień i wyższych cen w sklepach.

55,5 proc. Tylu Polskich konsumentów, w związku z brakiem możliwości zrobienia zakupów w niedzielę, wybiera się w tym celu do sklepu dzień lub kilka dni wcześniej — wynika z analizy Havas Media Group. 11,9 proc. klientów szuka punktów handlowych otwartych w niedzielę, natomiast 3,7 proc. wybiera e-zakupy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kosttro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu