— Trudna sytuacja ekonomiczna Polaków i wynikająca z tego potrzeba oszczędzania nie są głównymi powodami, dla których przed zakupem produktu porównujemy w sieci jego koszt u różnych dostawców — twierdzi Szymon Kuczma z serwisu Alleceny.pl, który zestawia ceny produktów spożywczych i chemii gospodarczej z 16 sieci handlowych i ponad 1,8 tys. sklepów w Polsce.
Jego zdaniem, podstawowym powodem jest rosnąca wiedza społeczeństwa o cenach produktów, czyli tzw. smart shopping, oraz znacznie większy dostęp do internetu na urządzeniach mobilnych. Rynek e-commerce w Polsce rozwija się dosyć szybko, ale w porównaniu z Wielką Brytanią czy Niemcami jest jeszcze sporo do zrobienia.
— Inwestorzy to dostrzegają, dlatego ostatnio na naszym rynku pojawiło się kilka nowych serwisów porównujących ceny produktów z różnych sektorów — mówi Hubert Podgórski, prezes spółki TradingBean, właściciela serwisu Szoper.pl, który porównuje ceny m.in. artykułów dostępnych w hipermarketach Carrefour, Kaufland, Real, Tesco i Alma.
Rozmaite platformy zestawiają także ceny sprzętu RTV i AGD, książek, ofert bankowych i ubezpieczeniowych, turystycznych. Polskie porównywarki wciąż dołączają nowe funkcjonalności, np. udostępniają platformy sprzedaży, na których użytkownik może od razu dokonać zakupu. Tak jest w przypadku serwisu Ceneo.pl, który prezentuje 16 mln ofert w kilkudziesięciu kategoriach.
— Produkty mają obszerne komentarze, wyniki testów, zdjęcia, również w technologii 3D, a ponadto prezentacje i filmy oraz opinie użytkowników co do jakości obsługi klienta, realizacji zamówień czy terminowości przesyłek. Poza tym dzięki programowi „Zaufane opinie”, czyli specjalnemu mechanizmowi weryfikacji komentarzy, ograniczamy możliwość wystawiania nieprawdziwych opinii o sklepach — mówi Joanna Bilińska, dyrektor sprzedaży i wsparcia biznesu Ceneo.pl.
Udogodnienia dla użytkowników przygotowała także Ceneria.pl, która poza porównywaniem cen produktów publikuje wyniki testów, przeprowadzonych przez himalaistów i podróżników. Korzystający z serwisu Kreocen.pl mogą natomiast liczyć na porady i inspiracje zakupowe w zakładce „Poradnik kupującego”. Grzegorz Kućma, menedżer projektu Kreocen.pl, zauważa, że świadomi użytkownicy nie przestaną korzystać z możliwiści porównywania cen.
— A porównywarki szukają nowych funkcjonalności, które jeszcze bardziej ułatwią zakupy w internecie — dodaje menedżer Kreocen.pl.
Przeczytaj pełne wydanie dodatku m-commerce w aplikacji mobilnej, lub wejdź na stronę PB.pl/mcommerce
Partner dodatku PAYU