Czytasz dzięki

Polestar zaczyna się wyróżniać

ŁO
opublikowano: 26-02-2020, 18:31

Elektryczna marka pokazała prototyp, którego nie da się pomylić z modelami koncernu Volvo. A wygląda naprawdę dobrze.

Do tej pory samochody marki Polestar wyglądały tak, jakby styliści mieli w czasie rysowania postawione gdzieś na biurku miniatury aut Volvo. Wystarczyło jedno spojrzenie i większość ludzi jako tako obeznanych z motoryzacją nie miało wątpliwości. Teraz to się zmienia. Dziecko dorasta i idzie swoją drogą.  

Wyświetl galerię [1/3]

Polestar precept

ARC

Polestar precept to nowy prototyp, który firma zabierze ze sobą na marcowe targi motoryzacyjne w Genewie. Samochód jest prezentacją wizji rozwoju elektrycznej marki i określany jest jako jej kamień milowy.  

- Precept jest deklaracją, wizją tego, co oznacza Polestar i co sprawia, że marka jest istotna. Samochód jest odpowiedzią na wyraźne wyzwania, przed którymi stoi nasze społeczeństwo i przemysł. To nie jest marzenie o odległej przyszłości, polestar precept pokazuje przyszłe pojazdy i to, w jaki sposób zastosujemy innowacje, żeby zminimalizować nasz wpływ na środowisko - mówi Thomas Ingenlath.  

Co to oznacza w praktyce? Precept ma nowoczesną, czystą i sportową stylistykę. Szwedzi niewiele na razie mówią o danych technicznych, ale wiadomo, że model będzie korzystał z napędu elektrycznego. Przednią osłonę chłodnicy zastąpiła tzw. SmartZone. W samochodach z tradycyjnym napędem jest to obszar kierujący powietrze do chłodnicy i silnika spalinowego, jednak w erze aut na prąd może być wykorzystany inaczej. Polestar umieścił tam czujniki bezpieczeństwa, które wspomagają kierowcę w trakcie jazdy.

Wnętrze jest ekologiczne i zrównoważone, więc na przykład obicia siedzeń wykonano z przetworzonych butelek PET. Polestar w ścisłej współpracy z Google opracował też nową wersję interfejsu użytkownika, który napędzany jest Androidem. Na środku znajduje się duży 15-calowy wyświetlacz dotykowy, który jest uzupełnieniem dla 12,5-calowego panelu kierowcy. Czujniki śledzą wzrok kierowcy i odpowiednio dostosowują zawartość różnych ekranów.  

Volvo w połowie 2017 roku ogłosiło, że ma nowe plany dla marki Polestar. Do tej pory była to submarka dedykowana samochodom Volvo o wzmocnionych osiągach i rywalizowała m.in. z pojazdami BMW z literką M, czy mercedesami AMG. Teraz ma kojarzyć się z prądem. Volvo Cars chce, żeby była to samodzielna marka oferująca elektryczne samochody o wysokich osiągach, która ma walczyć o klientów wybierających auta Tesli.

Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
×
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane