Czytasz dzięki

Polestar zaczyna się wyróżniać

ŁO
opublikowano: 26-02-2020, 18:31

Elektryczna marka pokazała prototyp, którego nie da się pomylić z modelami koncernu Volvo. A wygląda naprawdę dobrze.

Do tej pory samochody marki Polestar wyglądały tak, jakby styliści mieli w czasie rysowania postawione gdzieś na biurku miniatury aut Volvo. Wystarczyło jedno spojrzenie i większość ludzi jako tako obeznanych z motoryzacją nie miało wątpliwości. Teraz to się zmienia. Dziecko dorasta i idzie swoją drogą.  

Wyświetl galerię [1/3]

Polestar precept

ARC

Polestar precept to nowy prototyp, który firma zabierze ze sobą na marcowe targi motoryzacyjne w Genewie. Samochód jest prezentacją wizji rozwoju elektrycznej marki i określany jest jako jej kamień milowy.  

- Precept jest deklaracją, wizją tego, co oznacza Polestar i co sprawia, że marka jest istotna. Samochód jest odpowiedzią na wyraźne wyzwania, przed którymi stoi nasze społeczeństwo i przemysł. To nie jest marzenie o odległej przyszłości, polestar precept pokazuje przyszłe pojazdy i to, w jaki sposób zastosujemy innowacje, żeby zminimalizować nasz wpływ na środowisko - mówi Thomas Ingenlath.  

Co to oznacza w praktyce? Precept ma nowoczesną, czystą i sportową stylistykę. Szwedzi niewiele na razie mówią o danych technicznych, ale wiadomo, że model będzie korzystał z napędu elektrycznego. Przednią osłonę chłodnicy zastąpiła tzw. SmartZone. W samochodach z tradycyjnym napędem jest to obszar kierujący powietrze do chłodnicy i silnika spalinowego, jednak w erze aut na prąd może być wykorzystany inaczej. Polestar umieścił tam czujniki bezpieczeństwa, które wspomagają kierowcę w trakcie jazdy.

Wnętrze jest ekologiczne i zrównoważone, więc na przykład obicia siedzeń wykonano z przetworzonych butelek PET. Polestar w ścisłej współpracy z Google opracował też nową wersję interfejsu użytkownika, który napędzany jest Androidem. Na środku znajduje się duży 15-calowy wyświetlacz dotykowy, który jest uzupełnieniem dla 12,5-calowego panelu kierowcy. Czujniki śledzą wzrok kierowcy i odpowiednio dostosowują zawartość różnych ekranów.  

Volvo w połowie 2017 roku ogłosiło, że ma nowe plany dla marki Polestar. Do tej pory była to submarka dedykowana samochodom Volvo o wzmocnionych osiągach i rywalizowała m.in. z pojazdami BMW z literką M, czy mercedesami AMG. Teraz ma kojarzyć się z prądem. Volvo Cars chce, żeby była to samodzielna marka oferująca elektryczne samochody o wysokich osiągach, która ma walczyć o klientów wybierających auta Tesli.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy