Polkomtel popiera wprowadzenie zerowej
stawki za zakańczanie połączeń (MTR) w ramach rozliczeń międzyoperatorskich, ale
pod warunkiem, że dla wszystkich operatorów komórkowych stawki będą jednakowe -
poinformował operator sieci Plus w komunikacie.
"W trakcie debaty zorganizowanej 23 czerwca br. przez Urząd Komunikacji
Elektronicznej Polkomtel SA zaproponował rozważenie wprowadzenia zerowej stawki
za zakańczanie połączeń (MTR) w ramach rozliczeń międzyoperatorskich. Operator
sieci Plus popiera każdą inicjatywę obniżania stawek MTR pod warunkiem, że dla
wszystkich operatorów komórkowych stawki będą jednakowe. Wyeliminuje to
szkodliwą dla ok. 95 proc. klientów tzw. asymetrię" - napisano.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł7,90 zł/ miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać?Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
Polkomtel popiera wprowadzenie zerowej
stawki za zakańczanie połączeń (MTR) w ramach rozliczeń międzyoperatorskich, ale
pod warunkiem, że dla wszystkich operatorów komórkowych stawki będą jednakowe -
poinformował operator sieci Plus w komunikacie.
"W trakcie debaty zorganizowanej 23 czerwca br. przez Urząd Komunikacji
Elektronicznej Polkomtel SA zaproponował rozważenie wprowadzenia zerowej stawki
za zakańczanie połączeń (MTR) w ramach rozliczeń międzyoperatorskich. Operator
sieci Plus popiera każdą inicjatywę obniżania stawek MTR pod warunkiem, że dla
wszystkich operatorów komórkowych stawki będą jednakowe. Wyeliminuje to
szkodliwą dla ok. 95 proc. klientów tzw. asymetrię" - napisano.
Według Polkomtela, asymetria stawek MTR sprawia, że klienci sieci Plus, Era,
Orange czy MVNO płacą za połączenia do operatorów uprzywilejowanych, tj. Play i
Polsat Cyfrowy, do blisko 3 razy więcej niż klienci sieci Play i Polsat Cyfrowy
do Plusa, Orange czy Ery.
"Ponadto za sprawą usługi przenoszenia numerów dochodzi do sytuacji, w której
klient nie wie, ile de facto zapłaci za minutę połączenia, ponieważ wybierany
numer telefonu może działać w innej sieci, niż wskazywałby na to prefiks. Tak
wysoka asymetria jest niespotykana w Europie, a w niektórych krajach Starego
Kontynentu asymetria nie występuje w ogóle" - napisano w komunikacie.
"Wprowadzenie jednakowej dla wszystkich operatorów, zerowej stawki MTR będzie
korzystniejsze dla klientów. W ocenie operatora rozwiązanie to wesprze również
wzrost konkurencji na polskim rynku, umożliwiając rozwój obecnie
dyskryminowanych operatorów MVNO" - dodano.
Według Polkomtela, wprowadzenie zerowej stawki MTR musi być jednak
poprzedzone dogłębną analizą pod kątem pełnej zgodności tego rozwiązania z
zaleceniami Komisji Europejskiej z 7 maja 2009 r., prawem krajowym (w tym
podatkowym) oraz musi uwzględniać kwestie bilansu wymiany ruchu z zagranicą.
"Warunkiem niezbędnym do wprowadzenia zerowej stawki MTR jest również to, by
obowiązywała wszystkich operatorów komórkowych (MNO i MVNO). Wprowadzenie takich
samych zasad dla wszystkich operatorów jest niezbędne, aby nie dochodziło do
nadużyć" - napisano.
"W trosce o rozwój rynku i zwiększanie jego konkurencyjności Polkomtel SA
apeluje do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej o rozpoczęcie rzeczowej
analizy możliwości wprowadzenia zerowej stawki MTR. Dalsze utrzymywanie
asymetrii hamuje rozwój rynku, dlatego niezbędne jest podjęcie jak najszybszych
działań" - dodano.
Obecnie, po styczniowej obniżce przez Urząd Komunikacji Elektronicznej stawek
za kończenie połączeń głosowych w sieciach mobilnych wynoszą one 21,62 groszy.
Od 1 lipca 2009 roku mają spaść do 16,77 groszy.
MTR-y są asymetryczne, gdyż m.in. dla czwartego operatora infrastrukturalnego
Play wynoszą - w zależności od godziny i dnia tygodnia - od 40 do 65 groszy.
Tegoroczna obniżka MTR-ów według szacunków operatorów mobilnych zmniejszy ich
przychody o 2-2,5 mld zł.
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.