Polsat weźmie kanały od Wizji TV i Cyfry+

Radosław Omachel
opublikowano: 2001-12-04 00:00

Kanały telewizyjne, które nie znajdą się na liście programów oferowanych przez powstałą po fuzji platformę Wizji TV i Cyfry+, mogą trafić do oferty Polsatu Cyfrowego. Takie nadzieje ma kilku działających w Polsce dystrybutorów.

Firmy dystrybuujące kanały telewizyjne są świadome, że nie wszystkie oferowane przez nie programy znajdą się na nowej platformie Cyfra+. Z ich listy mają wypaść — według zapowiedzi przedstawicieli Cyfry+ i Wizji TV — programy z najmniejszą oglądalnością oraz najgorzej oceniane przez widzów. Operatorzy kierują więc swoją uwagę w kierunku Polsatu Cyfrowego. Podjęcie rozmów z Zygmuntem Solorzem, właścicielem Polsatu, na temat wejścia na jego platformę ze swoimi kanałami zapowiadał na ubiegłotygodniowej konferencji w Mikołajkach Jacek Koskowski, szef firmy Polymus Program, reprezentującej w Polsce m.in. program National Geographic i Travel Channel. Na razie do rozmów nie doszło.

W trakcie umieszczania trzech swoich programów na platformie Zygmunta Solorza jest Zone Vision — reprezentująca w Polsce m.in. Discovery, Animal Planet, Hallmark, a od tygodnia również Cartoon Network.

— Doszliśmy do porozumienia w sprawie wprowadzenia do oferty Polsatu Cyfrowego kanałów Animal Planet i Discovery. Jeżeli Polsat wyrazi zainteresowanie innymi, będziemy rozmawiać — deklaruje Marek Cybulski, dyrektor sprzedaży w Zone Vision.

— Oczywiście jesteśmy zainteresowani poszerzeniem oferty, ale musimy się zastanowić, czego oczekują nasi abonenci: czy wolą więcej kanałów czy może wprowadzenie systemu pay-per-view — tłumaczy Zygmunt Solorz.

Oferta programowa Polsatu różni się nieco od listy kanałów serwowanych odbiorcom przez Cyfrę+ czy Wizję TV. Okrętem flagowym wśród propozycji platformy Zygmunta Solorza jest Polsat Sport — zwłaszcza w perspektywie przyszłorocznych mistrzostw świata w piłce nożnej. Klientów mają przyciągać też kanały Komedia (ostatnio emitująca głównie reality show), ON, Ona i Filmax. Przedstawiciele firm dystrybutorskich przyznają, że powodem, dla którego oferta programowa Polastu Cyfrowego do niedawna była węższa niż u konkurencji, był fakt, że posiadacze dekoderów nie płacili abonamentu.

Jednak od kilku miesięcy muszą to robić.