Polska lepiej wyciska soki

To był dobry czas dla soków i nektarów w Polsce. Z raportu European Fruit Juice Association wynika, że rynek soków urósł w 2015 r. o 8,3 proc., a nektarów o 4 proc. Gigantyczną, bo prawie 143-procentową dynamikę, odnotowały soki nie z koncentratu. Stanowią one jednak wciąż niewielką część rynku, bo 51 mln litrów (wobec 386 mln litrów sprzedanych soków z koncentratu). Trzeba jednak pamiętać, że w 2011 r. producenci sprzedali zaledwie 4 mln litrów. Silniej rosły marki własne sieci niż producentów — w przypadku soków z koncentratu odpowiednio o 4,3 i 4,1 proc., a w przypadku tych nie z koncentratu o 371 i 103,3 proc. Polskie wyniki wypadają bardzo dobrze w zestawieniu z dynamiką całej UE. W państwach Wspólnoty konsumpcja soków i nektarów z owoców i warzyw wyniosła 9,631 mld litrów w 2015 r., co oznacza, że w porównaniu z 2014 r. była niższa o 0,73 proc. Wzrost odnotowano tylko w przypadku soków nie z koncentratu. Wyniósł on 4,4 proc. © Ⓟ

24,5 proc. Taki udział w wolumenie sprzedaży soków i nektarów ma w Polsce smak pomarańczowy. Goni go jabłko z wynikiem 23,1 proc.

8,3 proc. O tyle zwiększyła się w zeszłym roku konsumpcja soków i nektarów nad Wisłą...

13 litrów ...a tyle wypił ich średnio statystyczny Polak.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Polska lepiej wyciska soki