To był dobry czas dla soków i nektarów w Polsce. Z raportu European Fruit Juice Association wynika, że rynek soków urósł w 2015 r. o 8,3 proc., a nektarów o 4 proc. Gigantyczną, bo prawie 143-procentową dynamikę, odnotowały soki nie z koncentratu. Stanowią one jednak wciąż niewielką część rynku, bo 51 mln litrów (wobec 386 mln litrów sprzedanych soków z koncentratu). Trzeba jednak pamiętać, że w 2011 r. producenci sprzedali zaledwie 4 mln litrów. Silniej rosły marki własne sieci niż producentów — w przypadku soków z koncentratu odpowiednio o 4,3 i 4,1 proc., a w przypadku tych nie z koncentratu o 371 i 103,3 proc. Polskie wyniki wypadają bardzo dobrze w zestawieniu z dynamiką całej UE. W państwach Wspólnoty konsumpcja soków i nektarów z owoców i warzyw wyniosła 9,631 mld litrów w 2015 r., co oznacza, że w porównaniu z 2014 r. była niższa o 0,73 proc. Wzrost odnotowano tylko w przypadku soków nie z koncentratu. Wyniósł on 4,4 proc. © Ⓟ
Polska lepiej wyciska soki