Polska warta swojej ceny!

Rafał Kerger
opublikowano: 2008-12-14 11:39

To sukces. Polska jest w pierwszej piątce na świecie. Biorąc pod uwagę atrakcyjność oferty turystycznej w porównaniu z poniesionymi przez podróżnika kosztami. W tej kategorii wyprzedziliśmy nawet USA.

Polska pnie się w kolejce po 5,9 biliona dolarów z turystyki (projekcje na 2008 rok). Awansowała w tegorocznej edycji rankingu Country Brand Index wskazującego kraje, które mogą poszczycić się najlepszą marką. Zaledwie w zeszłym roku nasz kraj zadebiutował w wynikach badania jako "Wschodząca gwiazda", a już w tegorocznej edycji przesunął się do kategorii krajów "Wartych swojej ceny" zajmując wysokie - piąte miejsce - i wyprzedzając takie kraje jak... Stany Zjednoczone, Malezja, Turcja, RPA oraz Węgry, które również są w pierwszej dziesiątce zestawienia. W CBI kraje sklasyfikowane są w 30 kategoriach. Wzięło w nim udział prawie trzy tysiące respondentów z wielu krajów oraz ponad 20 międzynarodowych ekspertów i profesjonalistów z sektora turystycznego, pisarzy, wydawców oraz analityków.

Czy zatem promocja naszego kraju jest dobra?

 - W ostatnim czasie bardziej efektywne niż nasze kampanie - było zaistnienie w światowych mediach wyrazistych i kontrowersyjnych braci Kaczyńskich, sukcesy Kubicy albo wygranie przez Polskę starań o organizację EURO 2012. Nasz kraj najlepiej promują ludzie - mam tu na myśli także takie jednostki jak Lech Wałęsa i Jan Paweł II, ale również emigrantów cenionych za dobrą pracę w Anglii, Szkocji, Irlandii czy Norwegii - komentuje Andrzej Godewski, partner zarządzający polskiego biura Weber Shandwick, które wspólnie z FutureBrand przeprowadziło badanie.

Więcej? W poniedziałkowym "Pulsie Biznesu".

Kraje warte swojej ceny, CBI 2008

1. Tajlandia

2. Indie

3. Meksyk

4. Czechy

5. Polska

6. Stany Zjednoczone

7. Malezja

8. Turcja

9. RPA

10. Węgry