Czytasz dzięki

Polski dyrektor finansowy podszyty pesymizmem

opublikowano: 17-06-2020, 22:00

Spadające marże oraz obawy o przychody i płynność sprawiają, że CFO tną koszty.

Niemal dwie trzecie dyrektorów finansowych w Polsce twierdzi, że pandemia nie zakłóciła płynności finansowej w ich firmach. Jednocześnie dziewięciu na dziesięciu przyznaje, że nie jest to dobry czas na podejmowanie ryzyka, a ich działania będą koncentrować się głównie wokół redukcji kosztów. Złe nastroje są widoczne zwłaszcza w budownictwie, energetyce, wydobyciu i przemyśle. Nieco więcej optymizmu jest w sektorze chemicznym, farmaceutycznym, usługach finansowych i profesjonalnych — wynika z badania Deloitte. Dlaczego zdanie dyrektorów finansowych jest takie ważne?

Zobacz więcej

WM, Puls Biznesu

— Jako jedni z pierwszych musieli zmierzyć się ze skutkami koronawirusa w swoich przedsiębiorstwach. To oni zajęli się zarządzaniem płynnością firmy i weryfikacją planów finansowych. Dlatego ich spostrzeżenia i refleksje związane z kryzysem wskażą kierunek, w którym podąży polski biznes — tłumaczy Paweł Spławski, partner w zespole ryzyka finansowego w Deloitte.

Według 60 proc. ankietowanych lockdown będzie miał duży wpływ na zatrudnienie, a według 29 proc. średni, co oznacza, że uzależnienie poziomu bezrobociaod pandemii podkreśla prawie 90 proc. respondentów.

— Weszliśmy w okres recesji, która potrwa do końca roku, i oby nie okazała się dłuższa — mówi Monika Kurtek, główna ekonomistka Banku Pocztowego.

Badanie zrealizowano w sześciu krajach Europy Środkowej. We wszystkich ujawniły się obawy o przychody i płynność oraz niechęć do ryzyka. Niemniej pomysły na ratowanie firm są różne zależnie od gospodarki. Największa gotowość do redukcji kosztów jest w Polsce — tę strategię wybrała połowa naszych dyrektorów finansowych, którzy okazali się większymi pesymistami od swoich koleżanek i kolegów z zagranicy.

25082f04-4285-11ea-b77f-2e728ce88125
Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane