Polski producent gier przejęty za 137 mln USD

opublikowano: 18-11-2020, 10:56

Koch Media, spółka z grupy Embracer, podpisała umowę nabycia 100 proc. udziałów w Flying Wild Hog od Supernova Capital LLP.

Nie słabnie zainteresowanie inwestorów polskimi producentami gier. Flying Wild Hog znany m.in. z serii „Shadow Warrior” został właśnie przejęty przez niemieckiego wydawcę gier Koch Media. Wartość transakcji w gotówce to 137,2 mln USD. Ponadto został ustanowiony program motywacyjny dla kadry kierowniczej o wartości 7,1 mln USD w akcjach Embracer i jest uzależniony od spełnienia uzgodnionych celów biznesowych i zobowiązania do dalszego zaangażowania w spółkę w ciągu najbliższych pięciu lat.

Firma Flying Wild Hog to założony w 2009 roku producent gier AA + na PC i konsole, znany m.in. z serii „Shadow Warrior”. Warszawska spółka ma studia w Krakowie i Warszawie. Zatrudnia ponad 260 osób. Gry z portfolio Flying Wild Hog sprzedały się w łącznej liczbie ponad 9,5 mln szt. Koch Media to działający od 1994 r. niemiecki producent i wydawca gier.

„Flying Wild Hog był na naszym radarze od wielu lat ze względu na ich talent, ale także ze względu na ich zdolność do zwiększania skali dzięki stałej, wysokiej jakości pracy. Flying Wild Hog pozostanie niezależnie zarządzany przez silny zespół zarządzający w Koch Media. Flying Wild Hog będzie motorem wzrostu w Polsce, która jest jedną z najbardziej dynamicznych i tętniących życiem scen deweloperskich gier premium na świecie ”- mówi cytowany w komunikacie Lars Wingefors, założyciel i dyrektor generalny Grupy Embracer.

Grupa Embracer to notowana na giełdzie w Sztokholmie szwedzka spółka, która jest właściciel firm zajmujących się produkcją i wydawaniem gier. W skład grupy wchodzi 46 wewnętrznych studiów growych zatrudniających ponad pracowników w ponad 40 krajach. Do grupy należy ponad 190 posiadanych franczyz m.in. „Saints Row”, „Goat Simulator” czy „Dead Island”

Flying Wild Hog wspólnie ze światowymi wydawcami, pracuje obecnie nad czterema tytułami.

„Jesteśmy absolutnie zachwyceni, że Flying Wild Hog dołączy do Koch Media i rodziny Embracer. Koch Media to renomowany wydawca, który spełnił naszą wizję tworzenia najbardziej ekscytujących, szybkich i najlepszych gier akcji dla graczy na całym świecie” - mówi Michał Szustak, prezes Flying Wild Hog Studios.

Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
×
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane