Polski rynek naczep awansuje

opublikowano: 20-11-2017, 22:00

W Polsce sprzedaje się tyle samo naczep, ile we Francji. Wyprzedzają nas tylko Niemcy.

Niekwestionowanym numerem 1 pod względem sprzedaży naczep i przyczep towarowych w Europie są nasi zachodni sąsiedzi. W Polsce ich sprzedaż powinna sięgnąć w tym roku około 23 tys. sztuk, podobnie jak we Francji. Kurczy się natomiast rynek w Wielkiej Brytanii.

— W minionym roku sprzedano tam około 26 tys. pojazdów, w obecnym będzie to 21-22 tys. sztuk — szacuje Mariusz Golec, prezes produkującej przyczepy i naczepy firmy Wielton.

Spółka zajmuje obecnie trzecie miejsce na rodzimym rynku, na którym największą sprzedażą mogą się pochwalić niemieckie koncerny Krone i Schmitz Cargobull (każdy ma ponad 20-procentowy udział). W okresie styczeń-wrzesień 2017 r. udział w rynku producenta z Wielunia wzrósł do 16,2 proc. (rok wcześniej wynosił 16 proc.), co — jak twierdzi szef polskiej firmy — oznacza, że zmniejsza się dystans dzielący ją od wicelidera.

Po niedawnych przejęciach Wielton jest już numerem 1 we Francji (20,5 proc. rynku), ma też trzecią pozycję w Rosji i piątą we Włoszech. W sumie jest trzecim graczem na kontynencie. W założeniach strategii spółki do 2020 r. jest zwiększenie wolumenu sprzedaży do 25 tys. pojazdów, a przychodów do 2,4 mld zł. W obu przypadkach byłoby to podwojenie wyniku z 2016 r.

— Obecne zrealizowaliśmy już te założenia w około 25 proc. — mówi Mariusz Golec. W 2018 r. spółka chce wydać na inwestycje 45-50 mln zł, w tym roku będzie to nieco ponad 40 mln zł.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane