Polski sen z Boeingiem

opublikowano: 27-02-2014, 00:00

Globalne tuzy krążą wokół NeuroOna i jego przepisu na odpoczynek. A spółka lada dzień uruchamia kolejny projekt.

NeuroOn to wynalazek kilkorga studentów z Polski, którzy mają ambicję podbić świat i zarobić miliony. Okazuje się, że głośna akcja na crowdfundingowym serwisie Kickstarter była jedynie jednym z etapów budowania pozycji spółki IntelClinic, twórcy NeuroOna. Pomysł opaski na oczy mającej poprawiać efektywność snu, skracając czas odpoczynku, zebrał ponad 440 tys. USD zamiast oczekiwanych 100 tys. USD. Mniej więcej w tym samym czasie NeuroOn zdobywał nagrody na najważniejszych konkursach sceny startupowej w Europie. Opaska była też oficjalnym gadżetem monachijskiej konferencji DLD, ściągającej technologiczne tuzy z całego świata. No i zaczęło się.

— Pamiętajmy, że rok wcześniej gadżetem DLD był Nexus od Google’a. Wkrótce IntelClinic roześle kilka tysięcy sztuk produktu do pierwszych klientów. W tym roku cel jest taki, żeby ustabilizować firmę i dojść do fazy produkcyjnej na poziomie 5-10 tys. sztuk — mówi Krzysztof Kowalczyk, partner HardGamma Ventures, który w IntelClinic zainwestował, zanim zrobiło się wokół niego głośno.

HardGamma za 10 proc. udziałów zapłacił 70 tys. USD. Dziś ten pakiet wart jest co najmniejkilkaset tysięcy dolarów. Do HardGamma i IntelClinica już zgłosiło się kilka amerykańskich funduszy. Jednak na razie nikt nie spieszy się z trzecią rundą finansowania. Założyciele i inwestorzy spółki wolą popracować nad budową jej wartości. Pieniędzy wystarczy co najmniej na rok.

— Akcja na Kickstarterze była de facto nie zbiórką pieniędzy, ale przedsprzedażą. Mamy zamówienie na ponad 2 tys. sztuk NeuroOna za ponad 400 tys. USD. Już zgłosiła się Lufthansa, która testowo, na jedną z tras chce kupić kilkaset sztuk — ujawnia Krzysztof Kowalczyk.

Ze spółką IntelClinic rozmawiają też Airbus i Boeing, pracujące nad wpasowaniem polskiej technologii do foteli lotniczych. Lada dzień wystartuje kolejna akcja twórców NeuroOna na Kickstarterze. Tym razem liczą oni na setki tysięcy dolarów na projekt opaski ostrzegającej kierowców przed zaśnięciem.

— To może być kolejny hit. Jednak jestem świadomy, że teraz każdy nasz ruch znajdzie naśladowców na świecie. Od szumu informacyjnego do dużego, stabilnego biznesu długa droga — mówi Krzysztof Kowalczyk.

80 USD Tyle na jednym urządzeniu NeuroOna zarobi IntelClinic, przy zakładanej cenie detalicznej 220 USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu