Czytasz dzięki

Polskie kurorty wysoko się cenią

opublikowano: 27-07-2015, 22:00

Ile trzeba zapłacić za mieszkanie na Krupówkach, sopockim Monciaku i Promenadzie Gwiazd w Międzyzdrojach?

Coraz więcej turystów odwiedza największe polskie kurorty: Zakopane, Sopot, Międzyzdroje. Coraz więcej jest też chętnych na zakup mieszkań w tych miejscowościach, szczególnie przy najpopularniejszych ulicach — na Krupówkach, Monciaku i przy Promenadzie Gwiazd. Takie lokum może sporo kosztować.

Sopot
RK

— Ceny nieruchomości w tych kurortach są w miarę stabilne, ale przy najbardziej rozpoznawalnych deptakach są wyższe niż średnia. Dodatkowo nie są to rynki płynne, a okazje trafiają się sporadycznie — komentuje Mariusz Kurzac, dyrektor generalny Cenatorium.

Przy Krupówkach metr kwadratowy kosztuje średnio 9 tys. zł. To jednak raczej teoretyczna cena, bo przy najpopularniejszej ulicy w Zakopanem trudno kupić mieszkanie — ostatnia taka transakcja odbyła się dwa lata temu. Chociaż Serwis Morizon-Melog informuje, że jest kilka ofert sprzedaży nieruchomości przy Krupówkach.

Monciak, czyli ulica Bohaterów Monte Cassino, to najbardziej reprezentacyjna i rozpoznawalna ulica w Sopocie. W całości wyłączonaz ruchu samochodowego jest miejscem gwarnym, pełnym restauracji, kawiarni i klubów. To obok Drogi Królewskiej w Gdańsku i Skweru Kościuszki w Gdyni najtłumniej odwiedzany przez urlopowiczów deptak w Trójmieście.

Przy Monciaku zabudowa mieszkalna stanowi mniejszość. Średnia cena w tej okolicy wynosi niemal 10 tys. zł za metr kwadratowy. A wyremontowane apartamenty o dobrym standardzie znajdują nabywców za stawki dużo powyżej tej średniej. W 2014 r. rekordowa transakcja przy Monciaku dotyczyła lokalu o powierzchni 69 mkw. sprzedanego za 1 mln zł. Z kolei nabywca 58-metrowego mieszkania zapłacił 800 tys. zł. W okolicach Promenady Gwiazd w Międzyzdrojach średnia cena mkw. mieszkania wynosi około 6,8 tys. zł. To znacznie mniej niż w Sopocie czy Zakopanem, ale Międzyzdroje dopiero pretendują do miana luksusowego kurortu.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Joanna Dobosiewicz

Polecane