Polskie start-upy jadą na Zachód

  • Marta Bellon
opublikowano: 25-06-2015, 22:00

Do debiutu na obcym rynku trzeba się odpowiednio przygotować. Nowatorskie start-upy będą miały szansę zrobić to w niemieckiej Dolinie Krzemowej.

Pięć start-upów z Polski przejdzie szkolenie z modelowania biznesu, a we wrześniu wyjedzie na misję gospodarczą do Monachium i Lipska, by poznać doświadczenia niemieckich przedsiębiorców, zdobyć wiedzę o tamtejszym rynku i nawiązać perspektywiczne kontakty. Otrzymają też wsparcie prawne i konsultingowe. To nagroda, jaką zdobyły w konkursie Biznes w Niemczech, organizowanym już po raz drugi.

— Podczas czterodniowej wizyty studyjnej zorganizujemy dla laureatów spotkania biznesowe z inwestorami, przedsiębiorcami i instytucjami wspierającymi start-upy na rynku niemieckim. Będą mieli szansę nawiązać kontakty biznesowe, poznać system wspierania start-upów w Bawarii i zdobyć wiedzę potrzebną do ekspansji zagranicznej — tłumaczy Justyna Gaj Skowronek, organizatorka projektu Biznes w Niemczech.

Laureatem konkursu został Abyss Glass — zespół, który pracuje nad lustrzaną interaktywną powierzchnią reklamową. Jej elementem jest lustro ze spersonalizowanym interfejsem, wyświetlającym treści dostosowane do odbiorcy. W rozwiązaniu proponowanym przez start-up reklamodawca sam może zdecydować o tym, co pojawia się na lustrze — mogą to być reklamy produktów, wizualizacje muzyki, informacje o promocjach, bieżących i nadchodzących wydarzeniach lub informacje ze świata. W gronie zwycięzców są też: Bivrost — start-up oferujący technologię ułatwiającą rejestrowanie sferycznego i stereoskopowego obrazu, dzięki której możliwe są też zarządzanie i dystrybucja materiału przeznaczonego dla wirtualnej rzeczywistości i nowego formatu YouTube, zCARBONka — miniportfel z włókna węglowego, czyli materiału trzykrotnie mocniejszego od stali i o 30 proc. lżejszego od aluminium. Na portfelu umieszczone jest imię właściciela, wydrukowane na drukarce 3D, a wbudowana ochrona pay-pass blokuje dostęp do danych z kart zbliżeniowych. Prace nad prototypem rozpoczęły się w listopadzie 2014 r., a w marcu tego roku produkt zadebiutował na rynku. Pieniądze na uruchomienie produkcji start-up zdobył dzięki kampanii crowdfundingowej na polskim portalu odpalprojekt.pl. Internauci wsparli twórców kwotą 11 tys. zł, co umożliwiło wyprodukowanie pierwszej serii 150-ciu zCARBONek. Do niemieckiej Doliny Krzemowej pojedzie też Emerald — zespół, który stworzył inteligentne urządzenie, w prosty sposób monitorujące wszystkie istotne parametry pomieszczeń: temperaturę, wilgotność, ciśnienie, a także zawartość szkodliwych substancji chemicznych w powietrzu. Jest ono połączone z aplikacją na urządzenia mobilne, która pokazuje wszystkie parametry w czasie rzeczywistym. Informuje o przekroczeniu norm i związanym z tym zagrożeniem oraz podpowiada, co zrobić, aby go uniknąć. Komunikacja może odbywać się na odległość — parametry domu czy biura można sprawdzać z każdego miejsca na Ziemi. W szkoleniu udział weźmie także LiveCall — pracujący nad usługą umożliwiającą prowadzenie rozmów z osobami odwiedzającymi stronę www, wbudowaną w przeglądarkę internetową.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu