Polskie start-upy jadą na Zachód

  • Marta Bellon
opublikowano: 25-06-2015, 22:00

Do debiutu na obcym rynku trzeba się odpowiednio przygotować. Nowatorskie start-upy będą miały szansę zrobić to w niemieckiej Dolinie Krzemowej.

Pięć start-upów z Polski przejdzie szkolenie z modelowania biznesu, a we wrześniu wyjedzie na misję gospodarczą do Monachium i Lipska, by poznać doświadczenia niemieckich przedsiębiorców, zdobyć wiedzę o tamtejszym rynku i nawiązać perspektywiczne kontakty. Otrzymają też wsparcie prawne i konsultingowe. To nagroda, jaką zdobyły w konkursie Biznes w Niemczech, organizowanym już po raz drugi.

— Podczas czterodniowej wizyty studyjnej zorganizujemy dla laureatów spotkania biznesowe z inwestorami, przedsiębiorcami i instytucjami wspierającymi start-upy na rynku niemieckim. Będą mieli szansę nawiązać kontakty biznesowe, poznać system wspierania start-upów w Bawarii i zdobyć wiedzę potrzebną do ekspansji zagranicznej — tłumaczy Justyna Gaj Skowronek, organizatorka projektu Biznes w Niemczech.

Laureatem konkursu został Abyss Glass — zespół, który pracuje nad lustrzaną interaktywną powierzchnią reklamową. Jej elementem jest lustro ze spersonalizowanym interfejsem, wyświetlającym treści dostosowane do odbiorcy. W rozwiązaniu proponowanym przez start-up reklamodawca sam może zdecydować o tym, co pojawia się na lustrze — mogą to być reklamy produktów, wizualizacje muzyki, informacje o promocjach, bieżących i nadchodzących wydarzeniach lub informacje ze świata. W gronie zwycięzców są też: Bivrost — start-up oferujący technologię ułatwiającą rejestrowanie sferycznego i stereoskopowego obrazu, dzięki której możliwe są też zarządzanie i dystrybucja materiału przeznaczonego dla wirtualnej rzeczywistości i nowego formatu YouTube, zCARBONka — miniportfel z włókna węglowego, czyli materiału trzykrotnie mocniejszego od stali i o 30 proc. lżejszego od aluminium. Na portfelu umieszczone jest imię właściciela, wydrukowane na drukarce 3D, a wbudowana ochrona pay-pass blokuje dostęp do danych z kart zbliżeniowych. Prace nad prototypem rozpoczęły się w listopadzie 2014 r., a w marcu tego roku produkt zadebiutował na rynku. Pieniądze na uruchomienie produkcji start-up zdobył dzięki kampanii crowdfundingowej na polskim portalu odpalprojekt.pl. Internauci wsparli twórców kwotą 11 tys. zł, co umożliwiło wyprodukowanie pierwszej serii 150-ciu zCARBONek. Do niemieckiej Doliny Krzemowej pojedzie też Emerald — zespół, który stworzył inteligentne urządzenie, w prosty sposób monitorujące wszystkie istotne parametry pomieszczeń: temperaturę, wilgotność, ciśnienie, a także zawartość szkodliwych substancji chemicznych w powietrzu. Jest ono połączone z aplikacją na urządzenia mobilne, która pokazuje wszystkie parametry w czasie rzeczywistym. Informuje o przekroczeniu norm i związanym z tym zagrożeniem oraz podpowiada, co zrobić, aby go uniknąć. Komunikacja może odbywać się na odległość — parametry domu czy biura można sprawdzać z każdego miejsca na Ziemi. W szkoleniu udział weźmie także LiveCall — pracujący nad usługą umożliwiającą prowadzenie rozmów z osobami odwiedzającymi stronę www, wbudowaną w przeglądarkę internetową.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane